MRR+
Membru Puf
Inregistrat: acum 17 ani
|
|
Pentru ca fiecare FAN CLUB din ţară să fie legal constituit şi recunoscut, membrii fondatori ai acestora trebuie să aibă în vedere următoarele: 1. Orice FAN CLUB este, din punct de vedere juridic, o ASOCIAŢIE. 2. Principiile după care se înfiinţează şi funcţionează, în cadru legal, un FAN CLUB sunt aceleaşi cu ale unei asociaţii. 3. Pentru constituirea unui FAN CLUB aveţi nevoie de: - Un număr de 3 sau mai multe persoane care înţeleg să aibă calitatea de Membri Fondatori; - Un sediu social al viitorului FAN CLUB (sediul poate fi stabilit într-un spaţiu anume destinat acestui scop sau la domiciliul unuia dintre membrii FAN CLUBULUI. Şi într-un caz şi în celălalt, la constituirea dosarului de înfiinţare a FAN CLUBULUI, se va depune o copie a actului de proprietate sau închiriere a spaţiului. În cazul în care sediul social al FAN CLUBULUI va fi la domiciliul unuia dintre membri, posesorului acelui spaţiu va trebui să depună la dosar, pe lângă copia contractului de proprietate sau închiriere a spaţiului, o declaraţie scrisă, prin care înţelege să-şi pună la dispoziţie locuinţa, în scopul mai sus arătat; (va fi necesar un contract de inchiriere intre proprietarul apartamentului si asociatie,iar"gazda" va plati impozit pe chirie.Practic se face un contract de comodat (nu e nicio diferenta fata de unul de inchiriere ca si forta juridica numai ca cel de comodat e cu titlu gratuit)si nu afecteaza in niciun fel folosinta apartamentului pt ca nu se va desfasura nicio activitate acolo). - Rezervarea denumirii asociaţiei (FAN CLUBULUI); în urma unei cereri, Ministerul Justiţiei va elibera o dovadă privind disponibilitatea denumirii noii asociaţii; această dovadă va fi prezentată la autentificarea actului constitutiv şi al statutului asociaţiei. - Un patrimoniu iniţial al Asociaţiei (FAN CLUBULUI); activul patrimonial va fi în valoare de cel puţin dublul salariului minim pe economie (brut) la data constituirii asociaţiei. Suma necesară, constituită din contribuţiile băneşti ale membrilor fondatori şi/sau alţii, va fi depusă într-un cont CEC sau bancar, deschis în numele asociaţiei;dovada existenţei patrimoniului iniţial (chitanţă sau extras de cont) va fi depusă, împreună cu toate celelalte documente cerute de lege, la dosarul de înscriere a asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor; - Înscrierea asociaţiei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor se va face în urma depunerii unei cereri de înscriere, semnată de oricare dintre membrii fondatori şi adresată judecătoriei în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul FAN CLUBUL; alături de cererea de înscriere, vor fi depuse: actul constitutiv al asociaţiei, statutul asociaţiei, acte doveditoare ale sediului (copie după actul de vânzare-cumpărare/închiriere), acte doveditoare ale patrimoniului asociaţiei (extrasul de cont şi, unde este cazul, aportul în natură al membrilor); - În vederea dobândirii personalităţii juridice, membrii fondatori vor avea grijă să încheie actul constitutiv şi statutul asociaţiei, în formă autentică; persoana sau persoanele împuternicite să desfăşoare procedura de dobândire a personalităţii juridice vor fi menţionate în actul constitutiv al asociaţiei, alături de datele de identificare a membrilor, declaraţiile de intenţie, denumirea asociaţiei, sediul, durata de funcţionare a asociaţiei, componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control; - Statutul asociaţiei va cuprinde: datele de identificare a membrilor, declaraţiile, denumirea, sediul, durata de funcţionare a asociaţiei, patrimoniul ei, explicitarea scopului şi obiectivelor asociaţiei, drepturile şi obligaţiile membrilor, atribuţiile organelor de conducere, administrare şi control; - În termen de 3 zile de la depunerea cererii de înscriere şi a documentelor prevăzute, după verificarea şi constatarea legalităţii acestora, judecătorul desemnat de preşedintele instanţei dispune, prin încheiere, înscrierea asociaţiei (FAN CLUBULUI) în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor; -Se recomanda atragerea, în rândul membrilor FAN CLUBULUI, a cel puţin unei persoane juridice (societate comercială, cu spaţiu de depozitare şi comercializare), pentru facilitarea operaţiilor de comercializare a produselor purtând marca respsctiva(daca este cazul); - În scopul comercializării de produse purtând marca.....(nespecificat in topic), FAN CLUBURILE solicitante vor adresa o cerere, în vederea obţinerii acordului pentru desfăşurarea de astfel de activităţi, ce implică folosirea însemnelor,ca marcă înregistrată. - Cereti CONSULTANTA UNUI JURIST pt: 1. Proiect de statut al FAN CLUBULUI 2. Proiect de Act Constitutiv. 3. model de contract de sponsorizare 4.plan de conturi unde este necesar 5.publicitate prin prezentare pe website-ul oficial si in revista oficiala(acolo unde este cazul),etc. Acte necesare infiintarii unei organizatii non-guvernamentale ( asociatie ) 1. Cerere adresata Judecatoriei in a carei raza teritoriala isi are sediul asociatia; 2. Act Constitutiv si Statut: 2.1. Se incheie in forma autentica ori atestat de catre avocat 2.2. Actul constitutiv cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute: a) datele de identificare a asociatilor (minim trei asociati fondatori): numele sau denumirea si, dupa caz, domiciliul sau sediul acestora; b) exprimarea vointei de asociere si a scopului propus; c) denumirea asociatiei; d) sediul asociatiei; e) durata de functionare a asociatiei - pe termen determinat, cu indicarea expresa a termenului sau, dupa caz, pe termen nedeterminat; f) patrimoniul initial al asociatiei; activul patrimonial, în valoare de cel putin salariului minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei, este alcatuit din aportul în natura si/sau în bani al asociatilor; ( 350 RON) g) componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si control ale asociatiei; h) persoana sau persoanele împuternicite sa desfasoare procedura de dobândire a personalitatii juridice; i) semnaturile asociatilor. 2.3. Statutul cuprinde, sub sanctiunea nulitatii absolute: a) elementele prevazute in cazul Actului Constitutiv, cu exceptia celor de la lit. g) si h); b) explicitarea scopului si a obiectivelor asociatiei; c) modul de dobândire si de pierdere a calitatii de asociat; d) drepturile si obligatiile asociatilor; e) categoriile de resurse patrimoniale ale asociatiei; f) atributiile organelor de conducere, administrare si control ale asociatiei; g) destinatia bunurilor, în cazul dizolvarii asociatiei 3. Dovada sediului: contract de inchiriere sau de comodat 4. Dovada patrimoniului: deschidere de cont la CEC/banca, aport minim 350 RON 5. Dovada disponibilitate denumire: de la Min. Justitiei (5 RON) NB: valabila doar trei luni 6. Taxa judiciara de timbru + timbru judiciar: 19 RON + 3000 lei 7. Caziere fiscale ale asociatilor fondatori: 5 RON – in 10 zile lucratoare//20 RON – in 5 zile lucratoare, pentru fiecare asociat – se elibereaza de catre Directia Judeteana a Finantelor Publice NB: valabile doar 15 zile calendaristice 8. Dovada ca cenzorul este expert contabil: (copie legitimatie/autorizatie + copie CI/BI)
Obs=sumele mentionate sunt valabile in 2007,modificarile de taxe sunt functie de evolutia indicelui de inflatie. =intrucat dvs. doriti sa aveti in Romania o relatie cu un aderent dintr-o alta tara veti intra desigur si sub incidenta unui set de legi si reglementari care se ocupa de contractele internationale pe care va trebui sa le incheiati-si respectati!
Mult succes !
|
|