Deagle
MEMBRU VIP
Inregistrat: acum 16 ani
|
|
Seria FIFA a fost mereu în centrul controverselor de tot felul, plecând de la licenţiere până la faptul că i se impută în mod constant că nu aduce mai nimic nou, trecând prin acuze de motor grafic învechit şi de manipulare prin marketing-ul abil al Electronic Arts. Din păcate, din cauza istoriei pe care o are seria, orice titlu FIFA nu poate fi „atacat” ca un produs nou, trebuie mereu comparat cu predecesorul FIFA X, unde X este anul în care ne aflăm-1. Producătorii ştiu de asemenea că se adresează unui mare număr de fani care au cumpărat (chiar şi la noi în ţară versiunea anterioară, aşa că declaraţiile oficiale se concentrează întotdeauna pe noutăţile aduse faţă de predecesor. În primele comunicate de presă se vorbea despre o grafică îmbunătăţită, de jucători care se vor comporta cât mai realist şi care vor semăna leit cu cei pe care îi vedem la televizor sau pe stadioane. După un timp s-a aflat însă că acele comunicate de presă se refereau doar la versiunile pentru consolele next-gen (Xbox 360 şi PlayStation 3, pentru Nintendo Wii dezvoltându-se o versiune diferită. Aşadar PC-ul a fost trecut la categoria current-gen, alături de PS2, ceea ce din start înseamnă o evoluţie cel puţin timidă pe partea de afişare a elementelor vizuale, lucru care dezamăgeşte profund, în contextul în care PC-urile beneficiază de o flexibilitate foarte mare când vine vorba de adaptarea la cerinţele grafice. Dezamăgirea este cu atât mai mare cu cât principalul concurent, Pro Evolution Soccer 6, beneficiază de o grafică care arată mult mai bine pe PC, cu elemente de fineţe, gen trageri de tricou, mişcări mai complexe şi animaţii faciale de calitate pentru un joc de sport. Mai mult, în afară de grafică mai există şi alte elemente care se regăsesc doar în versiunile next-gen, cum ar fi motorul fizic pentru mişcarea mingii, numit de EA Clinical Finishing, plus câteva opţiuni de AI cu care producătorii se laudă că ar putea oferi jucătorilor posibilitatea de a analiza mii de acţiuni posibile pe secundă.
Trecând însă peste ce nu aduce nou, trebuie să ne concentrăm pe ceea ce oferă de fapt versiunea PC de FIFA 08. Licenţele oficiale sunt mereu importante în acest tip de joc, aşa că avem la dispoziţie 30 de ligi şi peste 14.000 de jucători modelaţi după asemănarea starurilor din realitate. După cum ne-am obişnuit în ultimul timp, echipele româneşti de club nu sunt prezente în joc, în ciuda rezultatelor bune din anul trecut competiţional. Deşi există mai multe variante pentru care acest lucru se întâmplă an de an, de la faptul că sunt licenţiate de altă organizaţie decât cea de la care EA cumpără drepturile respective şi până la faptul că Becali cere prea mulţi bani pentru drepturile Stelei (?!), cea mai apropiată de adevăr este că EA este o companie îndreptată către profit şi va investi atunci când va scoate profit direct. Astfel se face că Cehia, cu o populaţie mult mai mică decât România şi cu rezultate modeste la nivel de club, are toată liga naţională prezentă în FIFA 08, ceea ce probabil este rezultatul numărului de unităţi de FIFA 07 vândute în ţara respectivă. Un alt aspect este reprezentat de partea cea mai importantă în orice simulator fotbalistic - gameplay-ul. În FIFA 08, modificările care influenţează cel mai mult sistemul de joc sunt cele pentru AI, în special în faza de apărare, şi modul în care sunt direcţionate pasele. Una dintre armele cele mai importante din FIFA 07 era pasa pe poziţie viitoare (desemnată implicit pe tasta W) cu care, dacă se folosea o aşezare mai ofensivă sau în echipă exista un jucător rapid, se putea realiza de multe ori o fază spectaculoasă. În ediţia 08, pasa este influenţată mult mai vizibil de felul în care sunt apăsate tastele direcţionale (săgeţile) astfel că de multe ori nu se va produce întâlnirea cu jucătorul vizat dacă nu se apasă corect succesiunea de taste potrivită. Acest lucru nu îl văd ca pe unul rău pentru că, deşi scade posibilitatea de marca sau de a scăpa constant singur cu portarul advers, este conformă cu realitatea din fotbalul actual, unde astfel de situaţii 1 vs. 1 nu se întâmplă de zeci de ori într-un meci. Un element ajutător este şi faptul că acum există o semnalizare a eventualei poziţii de ofsaid în care se află un jucător. Acelaşi proces de control al paselor există la o scară mai mică şi pentru cele normale (tasta S) atfel că în FIFA 08 există un procentaj mai mare de pase greşite.
Distribuitor: Electronic Arts, Producător: EA Games Platformă: PC Gen: Sport Data lansării: 28-Sep-2007 (Lansat) Jocuri similare: FIFA 06, FIFA 07 Cerinţe de sistem: CPU 2GHz, 1GB RAM, Video Card with 128MB
PART 1: PART 2: PART 3: PART 4:
Modificat de Deagle (acum 16 ani)
_______________________________________
|
|