ducalaura@k.ro
Membru Junior
Inregistrat: acum 17 ani
|
|
Sacred - interviu
Pixelrage: In primul rand prezentati-va cititorilor, spuneti-ne mai multe despre Ascaron. Realizarile de pana acum si planurile de viitor.
Alan Wild: Salut. Ma numesc Alan Wild si sunt Product Manager pentru Ascaron Entertainment. Ascaron are in protofoliu strategii precum seria Patricians, si Port Royale. Pe viitor intentionam sa dezvoltam Port Royale 2, Web Wars Arena si inca trei proiecte pe care nu le vom dezvalui acum.
Pixelrage: Sa vorbim despre jocul Sacred. De ce v-ati hotarat sa realizati un joc RPG/Hack'n'Slash ?
Alan Wild: Suntem fani entuziasti ai genului RPG, si am vrut sa adaugam multe elemente noi acestui gen de joc. Ni s-a parut firesc sa dezvoltam propriul nostru joc RPG si sa cream universul fantastic in care noi insine vrem sa ne aventuram, si sa introducem posibilitatile pe care entuziastii genului le asteapta de mult. Astfel s-a nascut Sacred.
Pixelrage: Cu ce alt joc RPG puteti compara Sacred si ce trasaturi inovatoare il individualizeaza de restul jocurilor de acelasi gen?
Alan Wild: Ar fi extrem de greu sa comparam Sacred cu orice alt titlu RPG. Ar fi atatea de spus... Uite o lista de posibilitati distincte cu care va puteti delecta:
a. Sacred are sase personaje principale. Gladiator, Seraphim, Battle Mage, Wood Elf, Dark Elf and Vampiress. Pe langa un numar mare de obiecte si skill-uri, ei au o varietate de arme, armuri, obiecte si special skills si magie specifice fiecarei clase. Este vorba de peste 2.500 de obiecte... b. Gladiatorul este un luptator corp la corp versat. Skill-urile sale ii dau posibiltatea sa arunce cu inamicii, sa-i loveasca, sa-i zguduie, sa-i paralizeze, sa atace mai multi odata... Pe langa asta, Gladiator va putea sa foloseasca aproape toate armele din Sacred. La fel cu armura, pe care o poarta fara a deveni greoi si fara penalitati de mobilitate. c. Serafimul este un razboinic-inger, o luptatoare puternica care are la dispozitie magie alba. Ea poarta un set de armuri distincte, cum ar fi Seraphim wings, care, pelanga faptul ca au o serie de efecte magice si energetice pline de lumina si culoare, mai adauga si diferite bonus-uri, in functie de obiectele gasite. d. Battle Mage este magicianul traditional, insa el are si posibilitatea limitata de a purta lupte corp la corp. Punctul forte al magicianului sta insa in puterile sale magice. El poate folosi spell-uri bazate pe fiecare din cele patru elemente: Foc, Pamant, Apa si Aer. Pe langa toate acestea, magicianul este expert in vindecare si magia vietii. Avand posibilitatea sa foloseasca si arme pe langa magie, Battle Mage are o jucabilitate crescuta fata de personajele magice din alte jocuri. e. Wood Elf face parte din clasa ranger, si isi datoreaza puterile si magia trecutului nobil al Elf-ilor. Foarte bine pregatita in lupta cu arcul, ea poate sa atace cu o varietate de sageti explozive, speciale, sau multiple. Pe de alta parte, ea poate sa foloseasca magia lunii pentru a chema Ancestors si Unicorns pentru a-i veni in ajutor, sau pentru a prinde si transforma inamicii. f. Dark Elf face parte dintr-o rasa care s-a indepartat de calea nobila pe care o urmeaza ceilalti Elfi. Ei sunt necrutatori si rai, in special in lupta fara arme. Sunt de asemenea, cunoscuti pentru eficienta sabiilor lor salbatice. Masculii Dark Elf sunt antrenati sa foloseasca aceste tactici, si sa foloseasca capcane. Aceste capcane pot transforma intalnirea cu un astfel de adversar intr-o baie de sange. g. Vampiress este unul dintre personajele unice care vor onora cu prezenta in universul fantasy RPG. Vampirii au fost intotdeauna un subiect de conversatie, multe povesti au vampiri in centrul atentiei, iar Vampiress scoate in evidenta esenta acestor povesti. Cu o tinuta morala inalta si cu un farmec incontestabil, ea este un adversar de temut. Poate sa apara ca un frumos razboinic cavaleresc cu miscari gratioase si cu vorba ce degaja un aer nobil, sau poate sa apara ca o creatura vampirica a noptii, chemand lupi sau trezind mortii pentru a o ajuta, si luptand cu gheare animalice, sfasiind si muscand. h. Toate personajele sunt foarte jucabile in stilul propriu, iar diferenta dintre ele creste rejucabilitatea. i. Toate personajele, descrise mai sus, vor face Sacred foarte atragator pentru toti jucatorii stilului RPG. j. Sacred introduce caii in joc, elemente integrante in gameplay. Posibilitatea de a lupta, calatori, si folosi magia de pe saua unui cal este un element mult visat de jucatori. k. Pe langa aceasta, vor fi disponibili mai multe tipuri de cai, cu diferente la infatisare, skill-uri, bonus-uri si necesitati, precum si echipament pentru acestia. l. Ar trebui sa mentonam si arta de a lupta, si posibilitatea de a combina skill-uri speciale si vraji pentru a realiza miscari combo single-click. m. De asemenea, exista posibilitatea forjarii armelor si a armurilor prin fierari care pot face astfel obiecte individualizate. n. In plus, credibilitatea si detalierea lumii inconjuratoare creeaza un fundal complet si o imersivitate totala intr-o lume cu adevarat fantastica, plina de lupta, magie, mit, legenda si aventura cu care jucatorii s-au obisnuit. o. Sunt sigur ca veti fi de acord, Sacred este un joc vast. El promite o experienta imersiva extrem de jucabila.
Pixelrage: Credeti ca Sacred va duce compania pe care o reprezentati unde Diablo a dus Blizzard?
Alan Wild: Avem sugestii ca Sacred va fi foarte popular. Evident, traim vremuri interesante, aici la Ascaron.
Pixelrage: Ne puteti spune cati oameni din echipa Ascaron au lucrat la acest joc si care au fost problemele cu care v-ati confruntat?
Alan Wild: Echipa este formata din 15 oameni, dar acestia se ocupa doar de dezvoltare. Trebuie apoi sa ii luam in calcul toti cei care se ocupa de marketing, presa, distribuitorii, actorii care au imprumutat voce personajelor, muzicieni, si sutele de beta-testeri, si, evident, toti cei ce vor cumpara Sacred!.
Probleme majore nu am avut. Localizarea ne-a ocupat insa o parte importanta de resurse. In joc sunt prezente aproximativ 110.000 de cuvinte, si circa 5.000 pasaje vorbite pentru personajele principale, NPC-uri si inamici, si chiar mai multe sunete si muzica atat pentru atmosfera cat si sunetele eliberate de creaturi si efecte.
Pixelrage: De ce ati ales o implementare izometrica a peisajului? Care ar fi avantajele?
Alan Wild: Simplu. Am implementat o lume bidimensionala completata de personaje complet 3D, pentru a avea o flexibilitate crescuta si pentru a putea adauga mai multe detalii.
Pentru a realiza acelasi lucru intr-un mediu complet 3D ar fi insemnat ca cerintele minime de sistem sa creasca foarte mult, ceea ce ar fi impiedicat multe PC-uri sa ruleze jocul decent, si, pe de asupra, sacred nu ar fi aratat la fel de bine, si astfel s-ar fi pierdut atmosfera si feeling-ul pe care il ai acum cand il joci. Oricine va vedea Sacred in actiune va fi de acord ca arata excelent. Artistii nostri si-au facut treaba foarte bine cand au construit Ancaria. Pentru a rezolva tendinta personajelor de a ramane intepeniti in spatele unor elemente de decor, am implementat un efect cool de transparenta. Daca fugi in spatele cladirilor, vei vedea un efect de transparenta care inconjoara atat personajul tau, precum si orice personaje sau inamici activi care sunt in preajma. Este un sistem care functioneaza asa cum ar trebui. Aceasta posibilitate mentine un nivel inalt de detaliu grafic fara sa impiedice fluiditatea miscarii sau sa forteze utilizatorii sa tot schimbe unghiul de vizualizare, precum se intampla in cazul unor motoare 3D folosite la alte jocuri.
In Sacred nu am fortat mana utilizatorilor in nici un fel. Tot ceea ce conteaza in Sacred este jucabilitatea. Este, in final, un joc pentru jucatori.
Pixelrage: Personajele sunt 3D si sunt realizate foarte bine, ce programe ati folosit pentru modelarea lor?
Alan Wild: Multumim. Ne mandrim cu look-ul si feel-ul fiecarui personaj din joc. Am folosit "granny" de la pentru sistemul 3D al personajelor.
Pixelrage: Ce alte programe ati folosit pentru dezvoltarea jocului?
Alan Wild: Toate celelalte elemente s-au realizat cu unelte facute in-house.
Pixelrage: In versiunea finala in limba engleza a jocului dialogurile cu personajele vor fi complementate si de voci?
Alan Wild: Toate personajele principale au voci. Toate NPC-urile principale au voci de asemenea. Veti auzi si cateva voci pe fundalul sonor care vor contribui la atmosfera. Actorii cu care am lucrat pentru voci au fost extraordinari, si ne-a facut placere sa inregistram sample-urile. Inregistrand Goblinii si Ogerii a fost probabil partea cea mai distractiva a inregistrarilor.
Pixelrage: Pe site-ul oficial anuntati 2 moduri Multiplayer : Co-operative si Hack 'n' Slay. Ne puteti spune mai multe despre aceste moduri si poate ceva sugestii de joc?
Alan Wild: De fapt sunt 3 moduri multiplayer. Primul este campania care poate fi jucat cooperativ de unul pana la patru jucatori simultan. Asta este de fapt, toata campania single player in toata maretia.
In al doilea rand avem ceea ce se numeste "Hack 'n' Slash". Acest mod suporta intre unul si 16 jucatori. Toti jucatorii incep pe o insula cu un fierar, un combo-master, si un comerciant. De acolo este un portal care duce la Bellevue, si exista un turn la subsolul caruia veti gasi mai multe portaluri care te duc la toate taramurile mari din Regatul Ancaria. Acest lucru ofera posibilitatea tuturor jucatorilor de a alege regiunea in care vor sa mearga si sa lupte. Nu exista un quest principal in acest mod, dar toate quest-urile secundare sunt prezente.
In final, desigur, avem Player versus Player (sau PvP). In acest mod avem zone "sigure" dar scopul acestui mod este de a echilibra balanta de rafuieli si poate de a castiga cateva item-uri noi si frumoase.
Ce ziceti de "Nu muri..." si "Nu te indeparta de prieteni prea mult..." si "Nu incerca nivelul Platinum cu un personaj de nivel 1..."
Pixelrage: Pentru personajele principale, in afara de combo-uri si posibilitatea de a calari, ce alte surprize ne mai rezerva versiunea finala a jocului?
Alan Wild: Asta ar insemna sa stricam surpriza si nu vrem asa ceva...
Pixelrage: Am intalnit ceva probleme in ceea ce priveste pathfinding-ul si AI-ul unor NPC-uri in demo (in oras, unele NPC se blocau reciproc iar in alte locuri acestea ramaneau blocate in obiecte de decor). La ce imbunatatiri ne putem astepta la versiunea finala?
Alan Wild: Codul folosit pentru construirea demo-ului este acum vechi de doua luni. Am primit multe raspunsuri pe baza demo-ului, si toate bug-urile versiunii demo au fost rezolvate.
Pixelrage: Care este relatia Ascaron cu Encore Software? Ce avantaje ofera fata de alti publisher-i?
Alan Wild: Encore Software este distribuitor pentru Sacred in zona Americii de nord.
Pixelrage: Urmatorul proiect va fi determinat de numarul de copii vandute ale lui Sacred?
Alan Wild: Nu. Urmatoarele titluri, Port Royale 2 si Web Wars Arena, sunt deja de mult in procesul de dezvoltare, si ar trebui sa fie anuntate in urmatoarele 6 luni. Insa, daca intrebarea ascunde un "Va exista un Sacred 2?", ei bine, cred ca tot efectivul Ascaron va spune ca ar fi bucurosi sa-l dezvolte...
|
|