SoDMaster
Admin
Din: Europe
Inregistrat: acum 19 ani
|
|
La masina-vedeta a romanilor a mai aparut un inconvenient: stratul de culoare care o acopera se exfoliaza cand ti-e lumea mai draga Modelul Logan are doar 11 luni pe piata si a depasit deja suta de mii de unitati comercializate. Peste 75.000 dintre masinile produse la Colibasi sub indrumarea francezilor de la Renault au fost cumparate de romani. Multi dintre acestia (cateva mii, potrivit site-ului „daciaclub�) se plang ca masina nu este tocmai ceea ce si-au dorit. Problemele care-i afecteaza pe „loganistii� romani nu sunt legate de siguranta, ci de confort. Daca Dacia Logan s-a facut de ras in Europa Occidentala, picand un test al „elanului� in Germania, iar in Franta si-a pierdut cauciucul la o proba similara, in tara, modelul fabricat la Colibasi este contestat din cauza calitatii, in ansamblu. Zgomot mare in habitaclu, bord si scaune care scartaie la orice denivelare a drumului, directie usor nesigura, pornire dificila, stergatoare lenese - acestea sunt doar cateva dintre cele mai „la moda� necazuri ale proprietarilor de Logan.
„Vopseaua sare ca oja�
Recent, cateva persoane au navalit in service-uri si la dealeri cu o noua problema. Vopseaua metalizata cu care este acoperita tabla galvanizata a Loganului se exfoliaza. Printre cei care traiesc neplacuta experienta se afla si bucuresteanul Dan Talangescu, posesorul unui Logan varianta Laureate 1.4 MPI, pe care, in urma cu doua luni, a platit 285 de milioane de lei. „La nici doua saptamani dupa ce am cumparat masina, m-am trezit cu aparitia, pe plafon, a unor mici „bubite�. Vopseaua a disparut pur si simplu, asa cum sare oja de pe unghii. Acum, dupa doua saptamani, „ciobiturile� s-au extins si, mai mult, au atins si alte zone ale masinii, cum ar fi capota motorului, usi sau aripi�, ne-a povestit cu naduf Dan Talangescu.
Alta masina sau sutele de milioane inapoi
Culoarea masinii este pretentioasa, verde-inchis (cameleon), optiune care l-a costat in plus pe Dan Talangescu aproape zece milioane de lei. El solicita acum ca producatorul argesean sa-i schimbe masina cu una noua (aceeasi varianta de echipare si aceeasi culoare) sau sa-i returneze integral suma investita acum doua luni. „M-am dus la service-ul IPSO (n.r. - unul dintre cei mai importanti dealeri Dacia-Renault) si le-am prezentat problemele ivite. M-au luat destul de greu in seama. Imi tot spuneau ca sefii sunt in concediu si altele. Una dintre explicatii m-a lasat fara cuvinte. Mi-au spus ca „exfolierea a survenit din cauza unei maini criminale, care ar fi aruncat cu lichid de frana pe plafon�! O ineptie imensa, ca si aceea potrivit careia vopseaua ar fi fost atacata de acidul din gainatul de gugustiuc. Nici una dintre aceste variante nu este de luat in seama, sustin alti specialisti care au vazut „ciobiturile�. Pana la urma, s-au convins ca este un defect de fabricatie si au facut o alerta la uzina Dacia. Oricum, am facut adrese atat la Dacia, cat si la Protectia Consumatorului, pentru ca nu vreau sa raman pagubit intr-un caz in care n-am nici o vina, mai ales ca am achitat masina cu banii jos, am platit si garantia extinsa (n.r. - sapte milioane de lei) si aigurarea CASCO�, mai sustine Dan Talangescu.
Ce raspunde Dacia
Reprezentantii constructorului pitestean au reactionat prompt cand au aflat ca problema bucuresteanului a devenit subiect de presa. „Din investigatiile facute, am aflat ca acest caz se afla deja in atentia Dacia. Se va efectua o analiza a vehiculului, dupa care se va trage o concluzie�, ne-au comunicat responsabili ai Directiei de Comunicare de la Dacia.
Alti bani, alta distractie
In cazul fericit in care Dan Talangescu va reusi sa obtina ceea ce isi doreste, schimbarea autovehiculului, el n-a scapat inca de necazuri. Va trebui sa scoata din buzunar alte cateva milioane bune si sa piarda zile intregi pentru a radia masina cu probleme si sa o inmatriculeze pe cealalta. Mai mult, va trebui sa reinnoiasca polita CASCO, asigurarea obligatorie si rovigneta!
Surprize la spalatorie
Potrivit unor specialisti, exfolierea se poate produce din mai multe cauze: o insuficienta decapare a tablei, scurgeri de apa in procesul de vopsire sau, cel mai rau, din cauza unei slabe calitati a vopselei. In acest ultim caz, se pare ca bucuresteanul care ni s-a plans nu va fi singurul ce s-a pricopsit cu o astfel de problema. Cel mai probabil, intregul lot de masini din care a facut parte si Loganul lui Dan Talangescu va fi afectat. Unul dintre „loganistii� care au reclamat ca modelul de mare succes comercial al Daciei are necazuri cu exfolierea vopselei este tot un bucurestean. Acesta a scris, sub numele „Dios�, pe forumul site-ului „daciaclub�, acuzand ca s-a trezit fara vopsea pe masina dupa numai patru zile de la achizitionare! El a aflat problema dupa ce a dus „limuzina� la spalatorie, iar cei de acolo i-au aratat ca vopseaua de pe praguri se „topea� sub apa ca o acuarela! Modelul afectat sub jetul de apa este tot din varianta Laureate, 1.6 MPI. In acest caz, „Dios� a fost sfatuit sa-si revopseasca masina la service-ul Dacia, deoarece este in garantie. Acelasi indem i-a fost adresat si lui Dan Talangescu, dar acesta a refuzat. „Doar nu o sa ajung sa vopsesc fiecare parte separat, cand sare vopseaua. O sa ajung sa conduc un Logan-dalmatian�, a punctat acesta.
_______________________________________ 𝐒𝐓𝐀𝐑⭐ 𝐎𝐅 𝐖𝐄𝐄𝐊:
|
|