Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUM ROMANIA INEDIT

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Roxxxi23 pe Simpatie
Femeie
23 ani
Neamt
cauta Barbat
23 - 52 ani
Forum Romania Inedit / Filme românesti - Romanian Movies / Nu mă atinge-mă / Touch Me Not (2018) (Documentar) Moderat de 80Inanna, Silva, bgl23, bibescu, bronson
Autor
Mesaj Pagini: 1
bibescu
Moderator

Din: depĺrtare
Inregistrat: acum 17 ani
Nu mă atinge-mă / Touch Me Not (2018) (Documentar)



Regia: Adina Pintilie
Cu: Laura Benson, Tómas Lemarquis, Christian Bayerlein, Grit Uhlemann, Adina Pintilie, Hanna Hofmann

Premiera în România: 15.03.2019
Premiera internațională: 22.02.2018

Sinopsis:
Spune-mi cum m-ai iubit, ca să înțeleg cum să iubesc.

Un regizor și personajele sale pornesc împreună într-o cercetare personală despre intimitate. La granița fluidă dintre realitate și ficțiune, Touch Me Not urmărește călătoriile lor emoționale cu o privire profund empatică. Prinși între dorința de intimitate și frica profundă de ea, Laura și Tomas încearcă să depășească vechi "scenarii", mecanisme de apărare și tabuuri, să taie cordonul ombilical și să fie în sfârșit liberi.

Touch Me Not explorează modurile cu totul neașteptate în care putem descoperi intimitatea, cum putem iubi fără să ne pierdem pe noi înșine.

Audio: Engleza
Sub (imagine): Engleza

720p -

1080p -

mirodoni 
27 Martie 2019
„Touch Me Not” - Adina Pintilie și Ursul de Aur


„Touch Me Not”, realizat, ca să nu spun regizat, de Adina Pintilie este un documentar de lungmetraj. Foarte lung metraj! Asta e bine de știut înainte de a pleca la pomul lăudat! Altfel, poamele mai depind și de gustul fiecăruia.

În film joacă, nu chiar la propriu, ci în sensul că apare, și debutanta în lungmetraj Adina Pintilie. Spun asta pentru că m-a surprins subiectul ales pentru un debut, dar, după documentarea făcută, se pare că a preocupat-o intens și de mult timp.

S-a spus că traducerea titlului în română „Nu mă atinge-mă” nu ar fi prea corectă, ci că ar fi corect „Nu mă atinge”. Văzând filmul, consider că ambele variante sunt corecte. Adică, nu mă atinge, dar aș vrea, sau ar trebui, să mă atingi.

Fraza din sinopsis „Spune-mi cum m-ai iubit, ca să înțeleg cum să iubesc” pare o traducere nereușită. De ce „m-ai iubit”, la timpul trecut, și pe cine „să iubesc”? Ar fi trebuit: „Arată-mi cum mă iubești, ca să știu cum să te iubesc!” Și, evident, să regăsim acestea în film, ceea ce vă asigur că nu se întâmplă!

Tot așa, și unele exprimări pompoase din diverse publicații: „o abordare revoluționară a adevăratei naturi a sexualității”, sau „o nesfârșită inițiere în atingere redescoperă ce înseamnă frumusețea”

Nu este vorba de intimitatea personală, interioară, ci de relația intimă dintre două persoane. Mai direct, de relația sexuală.

Desigur, multe persoane contemporane, indiferent de sex, stresate de traiul zilnic, ar fi interesate de subiectul perfecționării relațiilor intime, de o „inițiere în atingere”, numai că în acest film este vorba despre altceva.

„Despre ce este vorba?”, este întrebarea retorică pe care și-o pune chiar și regizoarea filmului din film. În filmul „Touch Me Not”, o „regizoare”, întâmplător tot Adina Pintilie, filmează niște „personaje”.

Personajele acestea, însă, sunt... speciale. Adică persoane cu probleme de identitate sexuală, sau paraplegici cu malformații. Pe scurt, este vorba de corpul uman, respectiv „organele” corpului uman. De aceea, după părerea mea, nu se poate face o generalizare prin extrapolare, la nivelul speciei umane.

Dacă alți realizatori de film au ales să trateze corpul uman din cu totul alte perspective, Adina Pintilie s-a centrat pe organele genitale. Aceasta, în condițiile în care respectivele organe sunt la locul lor, dar nu sunt acceptate ca atare de purtător, sau corpul, trupul care le susțin nu se încadrează în normele standard.

Desigur, aceste organe au fost prevăzute de Cel de Sus cu dublă funcție, numai că oamenii nu se mulțumesc să le folosească doar pentru a face pipi, ci vor să obțină plăceri extreme, prevăzute, de fapt, nu ca un scop în sine, ci pentru a stimula perpetuarea speciei. Persoanele cu dizabilități se simt profund frustrate, crezând că ceilalți beneficiază la infinit de aceste plăceri. În realitate, frustrați sunt pretutindeni, din multe și diverse motive!

Revenind la film, persoanele fără dizabilități, ca să mă exprim așa, ar avea, totuși ce să vadă, numai că stomacul este un organ sensibil la foarte mulți dintre ei, și s-ar putea să aibă nevoie de pungă, ca în avion!

Realizatoarea filmului speră că aceste persoane, văzând corpuri umane diforme, cu mâini și picioare atrofiate și paraplegice, ar putea să-și reconsidere atitudinea față de propriul lor corp. E bine că încearcă, dar nu știu pe câți dintre aceștia va reuși să îi aducă în sala de cinema și dacă efectul va fi cel scontat. Poate ar fi trebuit să încerce o abordare mai subtilă și mai accesibilă. În fapt, toți ne batem joc de corpul nostru, chiar și dacă este perfect. Și asta, în numele obținerii plăcerilor, respectiv a satisfacerii instinctelor primare. Așa s-a ajuns ca jumătate din populație să fie obeză, sau să-și distrugă anumite „organe”, cum ar fi plămânii, fumând, sau creierul, cu alcool sau droguri.

Mai vreau să avertizez potențialii spectatori că filmul e românesc doar prin naționalitatea regizoarei. E vorbit în engleză, deci ar trebui să nu conteze calitatea sunetului, deficiență specifică filmului românesc, numai că nici engleza nu e prea inteligibilă, pentru că unele personaje/interpreți au deficiențe de vorbire. Ca urmare, filmul este subtitrat atât în română, cât și în engleză. Numai că textul este alb-gălbui pe fond predominant alb! Aici se aplică bine-cunoscutul principiul românesc „lasă că merge și așa!”.

Potențialii spectatori pot găsi și motive pentru a merge la acest film. De exemplu, să vadă pe ce aruncă Berlinul „urșii de aur”! Cronicile și comentariile mult prea elogioase ar putea, însă, dăuna filmului. Acesta nu are niciun alt merit decât acela de a ne atrage atenția că există și oameni care nu arată ca noi. Restul e ipocrizie! Sunt de acord să-i înțelegem, sunt de acord să-i acceptăm, dar să spui despre „Touch Me Not” că „redescoperă ce înseamnă frumusețea” este un joc de cuvinte periculos. Deși sunt tot mai mulți cei care spun că urâtul poate fi frumos, eu tot mai sper că această răsturnare nu se va generaliza cât trăiesc eu. Tabu-urile și prejudecățile au necesitat ajustări de-a lungul timpului, dar au constituit suportul evoluției omenirii. Acestea fac diferența față de alte specii. Desigur, „atingerea” în relațiile intime, de cuplu, sunt esențiale, dar relațiile de cuplu nu sunt universal obligatorii. Pledoaria pentru „atingere” nu trebuie să degenereze sub pretextul artei moderne, cum se justifică în filmul românesc, ajungându-se la flegmă, vomă sau fecale, chiar dacă și acestea fac parte din viață.


_______________________________________
Filme Romanesti facute format DVD de bibescu

#01 - Nunta de piatra (1972)
#02 - Independenta Romaniei (1912)
#04 - Sarutul (1965)
#05 - Un film cu o fata fermecatoare (1966)
#06 - Acordati circumstante atenuante? (1984)
#07 - Mireasa din tren (1980)
#08 - Secretul cifrului (1959)
La filmele romanesti avem CATALOG. Se admite doar un topic pe film.

pus acum 10 luni
   
bronson
Moderator

Inregistrat: acum 13 ani
Multumiri ! 

_______________________________________
Respectul este un cuvânt care nu spune nimic şi cel mai des trebuie câştigat .
Respectul este atitudinea bunelor raporturi de colaborare si iubire practica, fata de cei mici, fata de cei egali si fata de cei superiori,
A avea respect pentru cineva este similar cu a-l pretui pe el ca persoana, gandurile sale, sentimentele.

pus acum 10 luni
   
rolandk
MEMBRU VIP

Din: Montreal
Inregistrat: acum 16 ani
Multumiri!

_______________________________________
Ramane cum am stabilit!

pus acum 10 luni
   
Pagini: 1  

Mergi la