Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUM ROMANIA INEDIT

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Elena01 19 ani
Femeie
19 ani
Braila
cauta Barbat
19 - 31 ani
Forum Romania Inedit / Carti in limba romana / [B] Serge Brussolo Moderat de Seven, Stelevadris, cuculean, naid, nch, uncris
Autor
Mesaj Pagini: 1
tuf
Vizitator



════  TOPIC ÎNREGISTRAT  ════
Mergi la Catalog ►► Biblioteca R.I.




Pe acest topic se postează doar cărţi însoţite de scan-control sau confruntate cu ediția originală în limba română


Biografie
   Serge Brussolo este un scriitor francez de fantastique, science fiction, thriller și roman istoric. El este un caz special în science fiction-ul francez și textele sale prezintă o abordare unică a genului. Născut în 1951 și scriitor profesionist din 1977, Brussolo a publicat vreo cincizeci de romane și antologii de SF, opt romane polițiste și cincisprezece romane „fantastice” şi horror. A scris şi a publicat o medie de patru-cinci romane pe an. Și este de asemenea, interesat şi de mainstream, în special de romanele istorice.
    În anii '80 Serge Brussolo a revoluționat prin stilul lui original și distinctiv literatura science-fiction franceză. Considerat de unii critici o enigmă imposibil de clasificat, Brussolo, un scriitor unic și baroc, este creatorul unor universuri literare halucinante, construite cu ajutorul unei doze specifice de violență și sexualitate, care i-au adus un public format din cititori pe cât de fideli pe atât de pasionați.
   Opera lui a fost la început publicată în fanzine. Primul lui text publicat a fost L'Evadé/Evadatul apărut în periodicul L'Aube enclavée în 1972. Funnyway (Funnyway - în Jurnalul SF nr.163), o altă nuvelă, publicată în 1978, a fost recompensată în 1979 cu Marele Premiu al Literaturii Science-Fiction Franceze/Le Grand Prix de la Science-fiction Française. Câțiva ani mai târziu, în 1981, Brussolo câștiga același premiu, însă la categoria roman, cu Vue en coupe d'une ville malade/Vedere în secțiune a unui oraș bolnav. Un alt roman, Les Semeurs d'abîmes/Semănătorii de abisuri (publicat în 1983) va fi recompensat cu Premiul Apollo în 1984. Un număr mare de romane au fost publicate în colecția Anticipation a editurii Fleuve Noir și în colecția Présence du futur a editurii Denoel.

Traduceri în limba română
    Le Carnaval de fer (1983), Carnavalul de fier - Editura Savas Press, 1994
    La Colčre des ténčbres (1986), Ira Melanox - Editura Savas Press, 1992
    Portrait du diable en chapeau melon (1982), Moartea cu melon - Editura Savas Press, 1993
    Territoire de fičvre (1983), Febra - Editura Iris și editura Savas Press, 1993
    Docteur Squelette (1987), Doctorul Schelet - Editura Savas Press, 1993
    Opération "serrures carnivores" (1987), Lacăte carnivore - Editura Savas Press, 1994
    Cauchemar ŕ louer (1990), Coșmar de închiriat - Editura Nemira, 1995 și 2006
    Traque la mort (1982), Kamikaze spațiali - Editura Antet, 1996
    La Meute (1990), Haita - Editura Nemira, 1996 și 2006
    Krucifix (1990), Krucifix - Editura Nemira, 1996 și 2006
    Le visiteur sans visage (1994), Labirintul - Editura Loreley, 1996
    Les Mangeurs de murailles (1982), Mâncătorii de ziduri - Editura Aldo Press, 1997 și editura Iris 2000
    Boulevard des banquises (1989), Bulevardul banchizelor - Editura Lucman, 2004
    Procédure d'évacuation immédiate des musées fantômes (1987), Destroy - Editura Lucman, 2005
    Iceberg Ltd (2000), Iceberg - Editura Paralela 45, 2006
    La Main froide (1995), Mâna rece - Editura Paralela 45, 2007
    Peggy Sue et les fantômes: Le Sommeil du démon (2001), Peggy Sue si fantomele. Somnul demonului - Editura Aramis, 2007
    Peggy Sue et les fantômes: Le Jour du chien bleu (2001), Peggy Sue și fantomele. Ziua câinelui albastru - Editura Aramis, 2008
    Pčlerins des ténčbres (2000), Pelerinii întunericului - Editura Paralela 45, 2009
    La Princesse noire (2004), Noaptea lupului - Editura Paralela 45, 2011
    Vue en coupe d'une ville malade (1980), Sectiune Printr-Un Oras Bolnav - Editura Trei, 2014 [Exista ca ebook de editura. Antologie de povestiri:SECŢIUNE PRINTR-UN ORAŞ BOLNAV, MUSCA ŞI PĂIANJENUL, A ŞASEA COLOANĂ, CA O OGLINDĂ MOARTĂ, SOARELE DE SULF, … AL LUI EREBUS ŞI AL NOPŢII, MEMORII PE VIU - Jurnal neterminat, OFF, ANAMORFOZĂ SAU LEGĂTURILE DE SÂNGE]


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator



De ce această pasiune pentru proza lui Serge Brussolo printre cititorii francofoni şi europeni?

    Primele texte SF ale lui Brussolo au demonstrat excelentul său talent narativ, și de asemenea marea sa virtuozitate privind ficţiunea. Este prin urmare, ușor de înțeles modul în care Brussolo a fost capabil să atragă atenția unor editori care au fost convinşi de aspectul literar al trilogiei sale timpurii de povestiri intitulate, „Aussi lourd que le vent”,1981. Cu toate acestea, privind retrospectiv, este clar că adevărata originalitate a lui Brussolo nu a fost pur și simplu datorată stilului său inovator. În acest caz, ar fi căzut în obscuritate, ca mulți alții din „noul val” SF francez din acea perioadă.
    Destul de devreme în cariera sa și începând cu cel de al doilea roman al său, „Sommeil de sang” (1982) /Somnul sângelui, editura Aldo Press, 1997) – o capodoperă a SF-ului – a devenit evident că ceea ce l-a făcut unic și fascinant a fost explorarea unei lumi ficţional-imaginative atât de luxuriantă, încât prin comparație o junglă ar putea părea la fel de ordonată ca o tablă de șah. Flerul său pentru evocare, capacitatea sa de a inventa imagini și situații care par să bordeze halucinatoriul, sunt literalmente fascinante. Ca exemplu, un fragment extras din „Sommeil de sang”:

Animalele-munți, planete vii plutind în spațiu, cu labele retrase, exhalând o atmosferă artificială, oamenii locuind de secole, cu toată inocenţa pe suprafața lor, convinşi că trăiau pe veritabili asteroizi.

    În calitățile sale inovatoare, universul fictiv al lui Brussolo amintește de multe ori de cel al lui Lewis Carroll. Oricât ar părea de forţată, o astfel de comparație nu este arbitrară. Precum părintele lui Alice, interesul primar al lui Brussolo este de a explora tărâmurile visului. El îi descifrează regulile, apoi îşi construiește naraţiunile pentru a le încălca. Lewis Carroll îşi inserează poveștile onirice prin intermediul aventurii sau a unor ficţiuni pentru copii – pline de rime pretins puerile și de limerickuri – și apoi se joacă cu diferitele niveluri ale înţelesului semnificant. Brussolo îşi introduce fanteziile în cadrul SF-ului clasic, pe care îl subminează de dragul plăcerii lecturii noastre[3]. În unele privințe, narațiunile lui Brussolo seamănă cu acelea din „Hitchhiker’s Guide to the Galaxy”(Ghidul autostopistului galactic) de Douglas Adams dar acolo unde Adams ne amuză alunecând de-a lungul suprafeţelor irizate ale cuvintelor și imaginilor „distanțate”, Brussolo ne transportă la un nivel mai profund, acela al concretizatelor tărâmuri ale visului.

    În „Sommeil de sang” (1982), de exemplu, toate ingredientele SF-ului clasic sunt prezente: pe o planetă pierdută în imensitatea spațiului, asistăm la o luptă epică între „carnivori”, „autonomi” și bande ale unor nomazi ai deșertului. Dar apoi Brussolo răsucește tiparele tradiționale ale verosimilităţii SF-ului: aici minele exploatează carnea fosilizată, operaţiunile sunt administrate de o corporaţie de măcelari, iar minerii sunt vegetarieni. Iar nomazii traversează mortalele nisipuri acide moarte și trăiesc pe nişte piei care le servesc drept oaze portabile. De unde provin aceste mine de carne, ce sunt nomazii care le caută, care rute sunt evitate, ce se întâmplă atunci când aceste „animale-munți” încep dintr-o dată să se miște? Acestea sunt câteva dintre întrebările în jurul cărora este construită intriga și care lasă cititorii ezitând între șoc și uluire. În timp ce seamănă la suprafață cu fantasticul pur mai degrabă decât SF-ul clasic, totuși este descrisă o stranie lume cât se poate de originală, iar referințele SF din poveste sunt în permanență folosite pentru a propulsa acţiunea spre noi și surprinzătoare desfăşurări.
   
   Similitudinile sugerate între Brussolo și Lewis Carroll sunt şi mai evidente în „Portrait du diable en chapeau melon” (1982)/Moartea cu melon, traducător Mihnea Columbeanu, editura Savas Press, 1993). Premisa acestui roman este după cum urmează: un număr de copii au fost uitaţi într-o creșă în grija unor dădace cibernetice. Dar anii trec și roboţii nu sunt conștienți de creşterea copiilor. Doicile robotice continuă să-i trateze pe nişte adulţi ca pe nişte copii, transformându-le viața într-un veritabil coșmar.
    Din moment ce roboţii sunt singura sursă privind cunoașterea pentru copiii ce acum au crescut, aceştia se sforţează să interpreteze diverse legende și povești pe care „doicile” le istorisesc. Relațiile dintre limbaj, adevăr, logică și iluzie sunt explorate în acest roman dar într-un mod cu totul diferit de povestirile fantastice ale lui Lewis Carroll. Aluziile la science fiction și la universul SF sunt omniprezente dar nu sunt în mod necesar articulate într-un context de speculații extrapolativ-tehnologice sau științifice. Brussolo le dezvoltă mai degrabă ca parte a unui proces poetic care departe de a rupe cu lumea SF-ului tradițional, servește pentru a o regenera și a o reînnoi.

În clipa în care a pus piciorul pe trotuar, umbra doicii, îl acoperi, enormă… Femeia era gigantică. Cinci metri, poate șase. Lângă piciorul ei se simțea mic, vulnerabil. Creatura corespundea în detaliu imaginii stereotipe despre o asistentă medicală, având şi un șorț alb imaculat prins cu ace de uniformă. Sânii ei imenşi bombau mătasea bluzei ei, ca două enorme globuri terestre în suspensie precară. Când s-a aplecat spre el, Nath văzu sferele monstruoase deplasându-se, atrase de câmpul gravitațional. Nu îndrăzni să se mişte, și totuși acele două glande mamare gigantice erau deasupra lui, asteroizi de carne roz, gata să-l zdrobească, gata să săpe cratere în trotuar la punctul lor de impact… Când doica se aplecă și întinse mâna spre el, Nath crezu că aude o serie de șuierături hidraulice…

    Tema tipic asimoviană a robotului-doică este uşor de recunoscut în acest roman. Dar aici misiunea lor originală și programarea îi împiedică pe roboţi să-şi dea seama că protejaţii lor sunt acum adulţi, ceea ce conduce la o serie de evenimente, care sunt mod alternativ pline de umor, ironice, sau tragice. Acești roboți nu sunt nici aceia domestici ai unui Asimov, nici roboții comici ai lui Sheckley. În unele privințe, ei seamănă cu Hal, computerul din filmul „2001: O odisee spaţială” datorită imprevizibilităţii disfuncționalităţii lor.

    Un alt roman SF timpuriu al lui Brussolo, „Le carnaval de fer” (Carnavalul de fier, 1983), poate fi interpretat ca narațiune simbolică a căutării iniţiatice sub forma unui pelerinaj uitat sau interzis. Dar etapele prin care trece eroul nu implică obstacole obișnuite: căutarea se prăbușește repede într-un fel de halucinație orchestrată. Analizaţi, de exemplu, descrierea unui neobișnuit „dans al morții” având loc de-a lungul traseului pelerinajului:

Farandola este o capcană. Doi din trei dansatori sunt androizi. Roboți. În timpul festivalurilor îşi capturează prada umană prin întinzând mâinile. Degetele lor secretă o sevă cu o asemenea putere adezivă încât o simplă strângere de mână este suficientă pentru a crea o sudură dermatologică permanentă! O veritabilă grefă de piele!… Din acel moment, prizonierii devin răstigniţi între doi roboţi infatigabili, dansând până la epuizare, până la moarte. Androizii se hrănesc cu energia lor, le digeră atomii de carbon zi după zi precum nişte lipitori cibernetice.

   
>>>SURSA<<<


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Interviu (imaginar) in exclusivitate cu Serge Brussolo
Format: docx

<<<DESCARCĂ>>>


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Bulevardul banchizelor
Autor: Serge Brussolo
Editura: Lucman
Traducator:
An: 2004
Versiune: 3.0
Format: pdf, docx




În mările înghețate ale nordului, dincolo de Islanda, se află o insulă înghețată numită Gondjersthöld, ceea ce s-ar traduce prin "drumul luat frecvent de ghețuri" sau, mai pe scurt, "bulevardul banchizelor"[1]. Aici trăiește o populație care a rămas la stadiul secolului al XIX-lea: același gen de îmbrăcăminte, aceleași ritualuri sociale rigide, același tip de locuințe, aceeași atmosferă întâlnită în romanele gotice specifice perioadei. Pe această insulă de află orașul Gottherdäl, o Veneție a Nordului construită pe structura numeroaselor vase care au naufragiat aici în ultimul secol.

Viața socială este punctată de numeroase convenții, printre care se numără excluderea femeilor din evenimentele importante sau duelul între bărbații care consideră că le-a fost rănit orgoliul. Este o societate opulentă în care femeile își rănesc trupul purtând cilicii pe sub lenjeria de corp, iar primarul organizează baluri mascate la care toți participanții poartă același gen de mască roșie, cu chip de vulpoi. Periodic, locuitorii participă la ritualuri masochiste de penitență, primite cu mare bucurie și mândrie.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Carnavalul de fier
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Liliana Toia
An: 1994
Versiune: FS.3.0, arhiva contine si un ocr facut dupa scanul de control
Format: docx




Pământul viitorului devine o casă a mutanților, extratereștrilor și legendelor. Se regăsesc aici marțieni care îmbină arta maeștrilor bijutieri cu cea a maeștrilor cofetari, sau venusiene obeze, a căror transpirație cauzată de febră poate readuce tinerețea și sănătatea într-un trup decrepit. Există asceți care au renunțat la orice contact impur cu lumea, unii dintre ei vorbind prin intermediul obiectelor înconjurătoare (asemenea ventrilocilor), iar alții devenind simbioți legați de un alt corp, sănătos, care îi ferește de orice contact impur cu lumea înconjurătoare, fie că e vorba despre alimente, dejecții, vorbe sau atingeri.
   Unele râuri și mări sunt populate de triburi de pitici înrădăcinați în mâl care transportă vasele pe palmele lor în schimbul unui tain zilnic și a căror fire se dovedește la fel de schimbătoarea ca și cea a apelor obișnuite. Văzduhul e populat de membrii înaripați ai poporului aerului, în timp ce apele sunt casa unor ființe acvatice umanoide.
   Peste toate acestea se suprapune legenda pelerinajului Homakaido, care stă la baza sectei Maeștrilor Vorbelor, și al cărui punct de plecare se află în Orașul Serbărilor. Imaginile care se văd aici amintesc de picturile lui Hieronymus Bosch și de cele ale lui Pieter Bruegel cel Bătrân[1], cu petreceri dezlănțuite, focuri de artificii subacvatice realizate cu ajutorul anghilelor electrice, farandole din mijlocul cărora nu mai poți scăpa, orgii și banchete.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Cosmar de inchiriat
Autor: Serge Brussolo
Editura: Nemira
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 2006
Versiune: FS.3.0, arhiva contine un scan-control si ocr dupa alta editie
Format: docx




Pe o colină din apropierea unui sat de indieni din Vestul Sălbatic se prăbușește o bucată de rocă lunară. Femeile însărcinate care vizitează situl dau naștere unor copii monstruoși, pe care sunt nevoite să-i ucidă. Peste puțină vreme, în zonă sosește o trupă de soldați americani care folosește roca lunară pentru a construi un fort, de la adăpostul căruia să poată controla satul de indieni,
Indienii asistă neputincioși la transformările pe care soldații le suferă sub influența pietrei lunare: ziua sunt oameni de o inocență și blândețe incredibile, în timp ce noaptea se transformă în creaturi gigantice și oribile care se hrănesc cu oamenii și animalele din zonă. În plus, spre oroarea indienilor, soldații devin nemuritori: puterile pietrei lunare îi ajută să se vindece de orice rană, oricât de gravă ar fi ea.
Singura soluție pe care o găsește vraciul satului este înconjurarea colinei cu semințele unor arbori care cresc extrem de repede și foarte deși. Incapabili de a mai trece printre trunchiurile copacilor datorită masivității corpurile transformate, soldații sunt nevoiți să se masacreze între ei, moarte cu consecințe ireversibile. Ultimul supraviețuitor se autodevorează, iar blestemul pare a se ridica de pe așezarea de indieni.
Dar aceasta este doar o aparență. O altă trupă de soldați sosește în zonă și, văzând masacrul, îi consideră pe indieni responsabili pentru el. Satul este distrus, iar în locul lui albii vor ridica localitatea Willoughby. Periodic, câte un nou-venit alege ca reședință casa de pe colină, iar atunci coșmarul reîncepe până când localnicii găsesc o metodă de a scăpa de creatura diabolică în care se transformă locatarul ei.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Destroy
Autor: Serge Brussolo
Editura: Lucman
Traducator: Nicolae Balta
An: 2005
Versiune: 3.0 [2.0 > worky]
Format: pdf, docx




Intr-un Paris vitrificat partial de un recent conflict nuclear, criza energetica face ravagii. Pentru a rezolva penuria, un grup de savanti a gasit solutia de a converti sufletul mortilor in electricitate.
De-acum, kilowatii ies direct din cimitire! Energia-fantoma e moartea pusa in slujba aparaturii electro-menajere, e lume cealalta comandata de un comutator, fluviul mortilor ce se scurge prin filamentul unui bec electric, carburantul de dincolo de mormant datorita caruia maine veti putea sa va bagati o fantoma in motor!
Dar asa cum va afla Georges, mediumul-depanator, care vindeca televizoarele doar punandu-si mainile pe ele, energia-fantoma e si ... infernul!


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Doctorul Schelet
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Horia Arama
An: 1993
Versiune: 3.0 [scan > Aleph]
Format: djvu, docx




În orășelul San-Carmino, o dată la zece ani au loc catastrofe care duc la moartea a zeci de persoane: incendierea magazinelor Cortero, surparea de la mina de cupru din Santayaca, naufragiul vasului Marenco încărcat cu emigranți, otrăvirea unui cartier întreg datorită apei infectate dintr-un rezervor municipal. Punctul de pornire al acestor evenimente nefaste pare a fi Marea Posedare, un eveniment care a divizat populația în două: unii cred că a fost o înscenare pusă la cale de conducătorii cherhanalelor pentru a avea ocazia să înăbușe în sânge revolta populară pe cale să izbucnească, în timp ce alții cred că a fost vorba despre sosirea pe Pământ a funebrului Doctor Schelet, aflat în căutare de suflete pe care să le piardă.
În folclorul local, Marea Posedare a rămas ca un eveniment încărcat cu superstiții. Sosirea Doctorului Schelet a fost precedată de o săptămână în care, nopțile, străzile se umpleau de somnambuli. Cei care sufereau un accident care-i trezea din somn deveneau amnezici, iar trupul lor golit de conștiință era astfel pregătit să fie posedat de Doctorul Schelet. Această posedare se manifesta prin creșterea necontrolată a sistemului osos, care ajungea să rupă învelișul de piele în dezvoltarea sa necontrolată. Pentru a limita efectele acestui lucru, în sat s-a format un grup de croitorese care folosea bucăți de piele pentru a "întări" zonele cele mai sensibile la presiunea oaselor: articulațiile, creșteștul capului, burta. Morții au fost îngropați la marginea orașului în sicrie metalice, deoarece lemnul se dovedea prea fragil la presiunea oaselor care creșteau și după moarte.
În cele din urmă a apărut salvatorul, în persoana preotului Don Bartolomeo Da Xanto. În cadrul unor ritualuri sângeroase, acesta a sacrificat sute de câini, tăindu-le limba și coada și lăsându-i să rătăcească astfel pe câmpul din jurul orașului, pentru a atrage poftele Doctorului Schelet. Pe locul în care a căzut fiecare câine s-a ridicat un tumul de pământ, iar strategia a dat roade: posedările au încetat, iar Doctorul Schelet a rămas doar o amintire.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Febra
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Sorin Stefanescu
An: 1993
Versiune: FS.3.0, arhiva contine un scan-control si ocr
Format: docx




Romanul Febra continuă ideea prezentată în romanul precedent, Sommeil de sang, în care economia planetei Almoha se bazează pe exploatarea unor animale-munți. La începutul Febrei se relatează că aceste animale au dispărut, iar planeta care le adăpostea a fost distrusă. Mitul lor a rămas în memoria omenirii, savanții de la Universitatea Santa-Catala descoperind un animal-planetă, un întreg ecosistem capabil să genereze gravitație și atmosferă. O echipă condusă de profesorul Mikofsky este însărcinată să studieze animalul-planetă, fără a interfera cu el și a risca distrugerea, așa cum a fost cazul animalelor-munți.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Haita
Autor: Serge Brussolo
Editura: Nemira
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 2006
Versiune: FS.3.0
Format: docx




Werner Mareuil-Mondesco, un om cu statură de uriaș, este un vânător neînfricat. În lungile sale peregrinări prin lume a vânat nenumărate animale - de la căprioare la elefanți, gorile și lei - pe care le-a împăiat și le-a expus într-un dom-muzeu anexat impunătoarei sale reședințe, o clădire-cazemată izolată de restul orașul printr-o proprietate întinsă și un zid inaccesibil de 6 metri înălțime.
Pasiunea pentru arta împăierii încearcă să i-o impună și băiatului său, Georges. Dar metodele sale barbare nu fac decât să-i dezvolte băiatului o adevărată psihoză legată de păr și o comuniune mistică cu toate rămășițele animale care se adună zilnic în casă: animale împăiate, covoare din blană, fotolii și cărți îmbrăcate în piele, etc. În cele din urmă, după ce îi organizează lui Georges o petrecere aniversară sub forma unui safari, Werner ajunge să cadă pradă nebuniei și câinilor săi feroce, care îl devorează.
Trauma suferită de Georges atinge cote paroxistice. El devine convins că animalele ucise cer o plată în schimbul chinurilor la care au fost supuse de Werner, iar Georges este dispus să le-o plătească. Pentru aceasta, își angajează ca și asistentă o tânără orfană, Sarah, pe care vicisitudinile vieții au marcat-o profund și care ar fi dispusă să facă orice pentru o situație materială bună și pentru a-și ostoi setea de răzbunare față de cei care au abuzat-o.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Iceberg
Autor: Serge Brussolo
Editura: Paralela 45
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 2006
Versiune: 3.0 [scan > ConnieG] [1.0 > hunyade] [2.0 > worky]
Format: pdf, docx




Deschizand aceasta carte, cititorul este socat, ca de fiecare data, de mecanica diabolica a naratiunii lui Serge Brussolo. Romanul e plin de peripetii si capcane proprii genului thriller, dar nu e vorba doar de un thriller, ci si de o incursiune in psihicul uman. Autorul urmareste evolutia personajelor care ajung pe nesimtite la limita nebuniei, intr-un spatiu de refugiu, un spatiu de aparare contra realitatii. La inceput, personajele se afla intr-o situatie greu suportabila si fara speranta. Se straduiesc sa faca ceva si reusesc sa scape de situatia atroce initiala, dupa ce trec prin nenumarate incercari. Spre sfarsitul cartii, se profileaza o situatie diferita, dar la fel de greu de suportat si tot fara speranta.
Aceasta conceptie ciclica de situatii este mai vizibila ca niciodata in Iceberg. Serge Brussolo a reusit sa urzeasca cu mare abilitate un roman in care analiza psihologica a personajelor se ia la intrecere cu suspansul. Intamplarile neasteptate se succed cu repeziciune, fara nici un moment de ragaz, cititorul ramanand cu respiratia taiata de admiratie, ici si colo, in faaa unei imagini de-a dreptul splendide, aproape fantastice, precum cea a aisbergurilor tabulare care se topesc molcom in contact cu apele calde ale oceanului. Nimic mai greu pentru cititor decat sa lase cartea din mana inainte de ultima pagina!


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Ira Melanox
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Liliana Toia
An: 1992
Versiune: 3.0 [scan > Aleph] [1.0 > hunyade]
Format: djvu, docx




Omenirea este lovită de o criză de fragilitate osoasă, favorizată de stilul de viață stresant și plin de fobii. Oamenii se trezesc cu fracturi spontane la degete sau membre după un efort nesemnificativ, de genul ridicării unei cești sau apăsării unui întrerupător. Boala evoluează și, curând, fracturile devin tot mai numeroase și mai grave, putând ajunge până la implozia cutiei craniene. Stațiunile de pe litoral se umplu cu ghipsați veniți la recuperare, care formează o comunitate dornică de răzbunare pe populația sănătoasă.

Singurele rezultate cu adevărat remarcabile în tratarea acestei afecțiuni îi aparțin profesorului Minsky, dar cercetările sale nu sunt luate în serios de comunitatea științifică. El pornește de la premisa că boala este de natură somatică și încearcă să o facă reversibilă printr-un procedeu care are la bază aceleași principii. Prin grefarea unei perechi de coarne pe fruntea pacientului, operație dublată de injecții cu calciu, el canalizează atenția bolnavului spre creșterea coarnelor și, implict, spre inversarea decalcifierii.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Kamikaze spatiali
Autor: Serge Brussolo
Editura: Antet
Traducator: Mihnea Columbeanu
An: 1996
Versiune: 3.0 [scan > gems] [scan-control > Seven] [2.0 > worky]
Format: pdf, doc




Cyborgul-chirurg operase în timpul unei alarme, fără lumină, bazându-se numai pe razele infraroşii ale celulelor lui vizuale.
Amputare. Cuvântul reverberase în spiritul lui Lisiah, croindu-şi drum prin vata anesteziei. Mortierele bombardau spitalul, ochind depozitul de muniţii din imediata apropiere. La banca de organe nu se găsise decât un singur braţ transplantabil de dimensiuni similare şi, când îşi recăpătase cunoştinţa, Lisiah observase, cu mirare şi deriziune, că era braţul unui om DE RASĂ NEAGRĂ!
Membrul, de altfel, funcţiona perfect. Totuşi, nu percepea nici o senzaţie. Era ca o proteză de carne vie, impermeabilă la căldură, frig, înţepături, iar Lisiah trebuia uneori să-şi facă incizii, să sângereze, pentru a se încredinţa că nu era din cauciuc. Prima oară când se văzuse gol, la ieşirea dintr-o baie, cu trupul alb ca zăpada îmbrobonat de picături, nu-şi putuse alunga impresia grotescă de a-şi fi cufundat braţul drept, până la umăr, într-un butoi cu gudron. „Ca să-ţi cauţi acolo decoraţia!” ar fi adăugat Fatty Grocer, al doilea mitralior, dacă nu-l înghiţea orezăria.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Krucifix
Autor: Serge Brussolo
Editura: Nemira
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 1996
Versiune: 3.0
Format: pdf, doc




Pe tot conturul insulei fuseseră înfipte cruci. Nişte cruci înalte din lemn negru, lucind de sevă. Erau zeci de cruci, una lângă alta şi fiecare măsura cam cinci-şase metri. Nişte crucifixuri monumentale, aşa cum nu vezi decât în filmele cu montări mari şi pe fiecare dintre ele fusese bătut în cuie un om. Un om purtând uniforma trupelor noastre.
Da, aţi înţeles foarte bine. Soldaţii noştri fuseseră crucificaţi în felul ăsta. Propriii noştri oameni!
Gisčle îşi făcu instinctiv semnul crucii. Saďd o imită. Eu eram năucit. Se aflau acolo vreo sută de cruci, şi pe fiecare dintre ele era agăţat un cadavru strâmbat, încremenit într-o poziţie distorsionată. Corpul unui tânăr în uniforma murdară de noroi, de sudoare şi de excremente. O sută de cadavre, livide, cu maxilarul atârnând, cu membrele uneori rupte de contorsiunile agoniei. Sângele cursese din mâinile lor găurite, şiroindu-le de-a lungul subsuorilor, înroşindu-le părul.
Pe jos zăceau grămadă bagaje şi puşti, de parcă plutonul fusese copleşit de un atac care nu-i permisese să reacţioneze. Acum Saďd clănţănea din dinţi. Ca şi mine, ca şi Gisčle, Saďd văzuse mii de cadavre în cursul vieţii lui de brancardier, dar niciodată nu fusese confruntat cu o situaţie atât de stupefiantă. Veniţi să cuminţească o bandă de sălbatici, nişte soldaţi perfect antrenaţi, nişte profesionişti ai luptei, se pomeneau crucificaţi fără să fi putut să tragă nici măcar o împuşcătură! Căci eram sigur că încărcătoarele puştilor de asalt erau încă pline, că tot acel masacru se derulase într-un chip neobişnuit… Şi, ca să spun totul: diabolic.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Labirintul
Autor: Serge Brussolo
Editura: Loreley
Traducator:
An: 1996
Versiune: FS.3.0
Format: docx




Ofițerul se întoarse și dădu un ordin oamenilor săi. Două minute mai târziu, gardul viu era atacat cu drujba, tăind în lemnul șiroind de apă. Peggy nu mai putea de nerăbdare. Ar fi vrut să se arunce pe urmele pompierilor în breșa deschisă, dar fusese rugată să rămână pe loc. Bâzâitul drujbei îi zgâria creierul. Se deschise un pasaj care tăia în diagonală labirintul. Oamenii intrau în el unul după altul, purtând lămpi mari în mâini. Cizmele lor scrâșneau în pietriș, în timp ce ei parcurgeau rapid aleile, inspectând pe sub boscheți și pe sub băncile de piatră.
Fasciculele luminoase ce se încrucișau, strecurându-se printre ramuri, creau labirintului un nimb fantomatic. Peg crezu că nu vor mai apărea înapoi niciodată. Aștepta momentul în care unul dintre bărbați urma să apară din golul de verdeață, ducând în brațe trupul inert al lui Nuts.
Dintr-o dată, răsunară strigăte estompate, dar ea nu putea înțelege mesajele pe care le conțineau. Un pompier apăru din breșă gâfâind, cu un aer rătăcit. Se grăbi spre căpitan și îi spuse ceva la ureche.
— Doamnă, rosti ofițerul grav, întorcându-se spre Cecilia. S-a întâmplat o nenorocire. S-ar părea că băiețelul e mort...


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Lacate carnivore
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Mihnea Columbeanu
An: 1994
Versiune: 3.0 [scan > Aleph] [3.0 > Cosimo]
Format: djvu, docx




Acțiunea se petrece într-un viitor în care omenirea a devenit tot mai obsedată de siguranța personală, de proliferarea violenței și de ecologie. Pentru a face față posibilelor agresiuni stradale, tot mai mulți oameni apelează la costume de protecție de forma unor scafandre, dotate cu autonomie, hrană, metode de divertisment și capabile să facă față impactului cu orice fel de proiectil și să reziste la orice fel de șoc, inclusiv termic. Problema a degenerat într-o adevărată fobie în țările civilizate, tot mai mulți oameni refuzând să mai părăsească aceste costume chiar și pentru a merge la toaletă, a se spăla sau a întreține relații intime.
Noua modă merge mână în mână cu încercarea autorităților de a stopa violența, printr-o metodă care amintește de filozofia lui Gandhi: agresatul nu replică în fața agresorului, pentru a nu risca escaladarea conflictului. Transpunerea în practică a acestei filozofii a dus la situația aberantă în care agresorul poate depune plângere dacă victima sa replică și, mai mult, are câștig de cauză în urma acestei plângeri. Din aceleași considerente, agenții de poliție au fost disponibilizați, interzicându-le folosirea muniției, rolul lor devenind unul pur decorativ: sunt informatori pentru Unitățile de Justiție Autonomă - un fel de tancuri robotizate care încearcă să prindă agresorii și să-i facă scrum într-un dispozitiv special creat în acest scop.
Ecologia a ajuns și ea la dezideratul ca orice material să fie refolosit, iar animalele să nu mai fie sacrificate. Revistele sunt ilustrate cu ajutorul unor colonii de alge special pre-programate pentru a crea imagini animate, care sunt comestibile, în timp ce toate materialele folosite se degradează singure în decurs de câteva ore. În ceea ce privește alimentația, carnea din farfurie provine de la animale de sinteză, a căror carne se regenerează continuu.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Mana rece
Autor: Serge Brussolo
Editura: Paralela 45
Traducator: Michaela Busoiu
An: 2007
Versiune: 1.0
Format: djvu, docx




Pentru a putea sa treaca de sistemul de securitate al bancii unde lucreaza Adam Smart, sotia lui, Dorana, are nevoie de doua lucruri: de vocea si de mana lui. Dar asta se poate aranja, cu atat mai mult cu cat, in seifurile bancii, se gasesc cateva milioane de dolari. Insa Dorana si complicii ei trebuie mai intai sa insele vigilenta companionului preferat al lui Adam Smart: Dust, cainele politist achizitionat de bancher. Un animal de o inteligenta emotionala redutabila, dresat sa distinga mirosuri si sa omoare, exclus din politie datorita agresivitatii incorigibile: o adevarata "nenorocire pe patru picioare", dupa cum avertizasera politistii.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Mancatorii de ziduri
Autor: Serge Brussolo
Editura: Aldo Press
Traducator: Mihnea Columbeanu
An: 1997
Versiune: 4.0 [4.0 > Cosimo]
Format: doc




În orașul în formă de cub construit contra epidemiilor provocate de războaiele bacteriologice, nimeni nu are voie să călătorească cu ascensoarele între uriașele săli de locuit. Nimeni nu are voie să treacă de la un etaj la altul decât cei din casta liber-călătorilor, din care face parte și enigmatică Sirce urmărită pentru trădare contra Directoratului. David este un tânăr ce lucra la ghena cu deșeuri pentru androizi și care a salvat-o de la moarte pe Sirce. Sirce și cu David călătoresc împreună prin tuneluri săpate de uriașele insecte-mutant.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Moartea cu melon
Autor: Serge Brussolo
Editura: Savas Press
Traducator: Mihnea Columbeanu
An: 1993
Versiune: 3.0 [scan > Aleph] [3.0 > Sauron]
Format: djvu, docx




Pământul este lovit de un val de radiații cosmice care face animalele grădinilor zoologice să adopte un comportament ciudat și produce permutări moleculare în organismele unor femeie și a animalelor lor de casă. Astfel, după o gestație de doar două luni, aceste femei dau naștere unor animale, în timp ce câinii și pisicile lor nasc ființe umane.
În încercarea de a mușamaliza evenimentele, forțele guvernamentale ucid toate animalele născute de femei și pretind că bebelușii născuți de animale au decedat, ridicând un cimitir în care îngroapă o serie de jucării de pluș. Copiii vor fi închiși într-o grădiniță construită pe perimetrul unei foste pușcării, întreaga zonă fiind înconjurată cu un gaz otrăvitor, menit să țină curioșii la distanță.
În grădiniță, copiii cresc și devin adulți, dar sunt menținuți la stadiul mental al bebelușilor cu ajutorul unui drog care se găsește în mâncare, în apă și în laptele din sânii guvernantelor gigantice - nimic altceva decât niște mașinării menite să îi supravegheze și să-i îndemne să ducă o viață de copii, păstrându-i ascultători cu povești de groază, dintre care cea mai înspăimântătoare este cea despre Cacouna, diavolul cu melon care pândește în întuneric.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Noaptea lupului
Autor: Serge Brussolo
Editura: Paralela 45
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 2011
Versiune: 1.0
Format: djvu, docx




O prezenta tenebroasa incepe sa se manifeste in subsolurile unui castel medieval, de pe o insula din nordul inghetat, aflat in stapanirea unei misterioase Printese negre ce aduna copii abandonati de necrutatorii vikingi. Considerati nefolositori de razboinicii nordului, copiii acestia sunt pioni intr-un conflict, ale carui mize nu le inteleg, dar asupra carora speculeaza fara oprelisti. Iar superstitiile si angoasele lor profunde, hranite de precaritatea conditiilor de viata, nu inceteaza sa amplifice povestile care circula din gura in gura, pana cand un climat de tensiune si teroare pune stapanire peste toti locuitorii castelului. Iata genul de atmosfera pe care Brussolo o stapaneste la perfectie: una in care mitologia - nordica, in acest caz - si resorturile ascunse ale fiintei umane se imbina pentru a crea exact atata suspans incat cititorului sa i se para ca orice este posibil.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Pelerinii intunericului
Autor: Serge Brussolo
Editura: Paralela 45
Traducator: Nicolae Constantinescu
An: 2009
Versiune: 1.0
Format: djvu, docx




Un thriller medieval „marca Brussolo“, un roman foarte bun, bine scris si mai ales pasionant, continua publicarea acestui mare autor in Romania.
Inchis intr-o cusca de fier, in subterana unei manastiri, un calugar dement povesteste ca pelerinajul la care participa s-a sfarsit in iad. Diavolul, spune el, i-a luat pe toti cei care il insoteau.
Ce se intampla cu adevarat in muntii unde serpuieste interminabilul drum ce duce la moastele Sfantului Gaudemon, martir ucis candva de Caligula, imparatul nebun? Un lucru e insa sigur: multi oameni dispar si culmile par a fi bantuite de creaturi stranii. Fiecare popas starneste noi nelinisti si spaima creste noapte de noapte. Teroarea ritmeaza sufocant pelerinajul blestemat. Atunci calugarii hotarasc sa strecoare o iscoada in randul urmatorului grup de pelerini, o iscoada care sa descopere adevarul fara a putea fi descoperita.
Ce secret, ce complot eretic sta ascuns sub masca superstitiei?
Intr-o buna zi, lumea nu poate sa mai corespunda propunerilor diferitelor credinte, ceea ce duce la o stare de criza, exploatata de autor sub toate fatetele. Naratiunea se deruleaza insotita de alternanta intre interpretari rationale si cele religioase, elemente, creand un climat nelinistitor, plin de capcane, care prinde cititorul.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Somnul demonului
Seria: Peggy Sue si fantomele, vol.2
Autor: Serge Brussolo
Editura: Aramis
Traducator: Aurelia Ulici
An: 2007
Versiune: 1.0 [1.0 > Cleo2001]
Format: djvu, docx




Eleva de liceu de 14 ani, Peggy Sue este singura care stie despre creaturile invizibile care ies din pereti si se plimba prin mijlocul oraselor, ca sa-i chinuiasca pe bietii oameni cu farse adesea mortale. Nimeni nu vrea s-o creada , dar , gratie ochelarilor ei magici , ea reuseste sa arda pielea fantomelor si sa contracareze manevrele. Misiunea nu-i usoara , caci fantomele sunt foarte rele si foarte viclene.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Ziua cainelui albastru
Seria: Peggy Sue si fantomele, vol.1
Autor: Serge Brussolo
Editura: Aramis
Traducator: Aurelia Ulici
An: 2007
Versiune: 1.0 [1.0 > Cleo2001]
Format: djvu, docx




Peggy Sue pare sa fie o fetita normala, nici prea draguta, nici prea iubita de colegii ei de scoala. Anormal este faptul ca vede fantomele invizibile si rautacioase, care nu stiu ce sa mai inventeze ca sa chinuie fiintele umane. Peggy Sue are singura arma care le poate distruge, si anume niste ochelari magici.
In primul volum al seriei, Peggy Sue trebuie sa descopere de unde a venit norul albastru care a facut inteligente toate creaturile peste care a trecut (chiar si animalele!) si cum sa contracareze efectele neasteptate.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Somnul sangelui [antologie de povestiri: Pe cat de greu e vantul, Somnul sangelui, Trasee si itinerarii ale uitarii, Vizita cu ghid]
Autor: Serge Brussolo
Editura: Aldo Press
Traducator:
An: 1997
Versiune: FS.3.0
Format: docx




Nat îi răspunse distrat, parcurgând din ochi terenul, scurmând mental brazdele în care, ici-colo, răsăreau siluetele unor oameni goi, ghemuiți, cu capetele înfipte în praf până la umeri.
— Câți au fost săptămâna asta? întrebă el.
Paznicul dădu vag din mână:
— Vreo zece, cred.
Natanesh își îmboldi calul să înainteze. „Sindrom de îngropare”, termenul folosit de medici îi dansa în minte. Calul pășea încet, iar Marele Jupuitor avu impresia că trecea în revistă o armată de struți umani.
— Continuă să trăiască, explică santinela, aidoma unui ghid ce comentează în fața turiștilor frumusețea locului vizitat, ăsta e un fapt sigur. De altfel, dacă îi mângâi, se cabrează!
Această declarație, plină de subînțelesuri, prevestea lucruri cam dubioase în privința relațiilor dintre gardian și bolnavii pe care era însărcinat să-i păzească. Natanesh preferă să se prefacă indiferent, ca și cum n-ar fi înțeles nimic. Aceste corpuri goale, oferindu-se parcă, neputincioase, erau capabile să trezească redutabile fantasme în mintea celui ce patrula în preajma lor, pe durata unei zile întregi.
Cimitire vii, se gândi el. În vreme ce autonomii și nomazii își abandonează morții în nisip, carnivorii, în schimb, îi plantează ca pe niște legume. Un cimitir fără morminte, fără dale de marmură; o armată ce sporește fără încetare, alcătuită din oameni în comă.


pus acum 9 ani
   
tuf
Vizitator




Titlu: Copiii lui Proteu [povestire din Jurnal SF nr.40]
Autor: Serge Brussolo
Versiune: 2.0 [scan > ConnieG]
Format: docx




— Blindajele, câinii, enumera el adesea, grădina minată, radarele, mă costă ca ochii din cap, copii, nici nu vă închipuiți. Abia mă ajung cu cheltuielile! Abia mă ajung!
Mincinos nenorocit, porc chel. Și Cadillacul roz metalizat cu buchete violete ce zace în garaj, ultima ta achiziție ce se va alătura în curând celorlalte optsprezece vehicule cu care nici nu mai știi ce să faci... Irshaw care ne-a transformat în bărbați-puzzle, femei-bănci.
Câte bucăți anatomice am primit în păstrare în ultimii trei ani? Sunt incapabilă să spun. Mâini de artiști, de prestidigitatori, de sculptori, de magnetizatori...
Și sportiva aceea căreia i-am îndurat mușchii aproape un an. Vedeta de striptease care mi-a încredințat sânii, torpile de carne roz cu vârfuri ascuțite și care mi-a luat „gelatinele” scoțând un suspin de ușurare.
Ca un veritabil cameleon mi-am văzut înfățișarea modificându-se în decursul lunilor, puzzle oscilând invariabil de la grotesc la respingător. Unele ziare ne-au supranumit „copiii lui Proteu”; cred că imaginea e destul de corectă.


pus acum 9 ani
   
Stelevadris
Moderator

Inregistrat: acum 19 ani
Refacut linkuri.

Daca cineva are un scan de control la Haita, sa il posteze aici.


_______________________________________
Totul despre cărți - About e-books - Tehnici de scanare, sfaturi, proiecte etc. - Support, future projects, etc.

pus acum 5 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la