Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FORUM ROMANIA INEDIT
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: bruneta99
| Femeie 25 ani Satu Mare cauta Barbat 25 - 50 ani |
|
alex390
Membru Junior
Inregistrat: acum 14 ani
|
|
Salut!
Am un pinion marca SAIGUAN la bicicleta mea si as dori sa stiu cu ce cheie pot sa-l scot.
Am o cheie neagra care intra pe pinion si am sa misc tot pinionul cu o cheie reglabila.
Am vazut demult intr-un documentar un mecanic care punea o cheie peste un surub si cu o miscare rotativa (nu completa ci gen dreapta-stanga) scotea sau strangea surubul (TOTUL SE FACEA FARA SA SE DEPUNA UN EFORF FOARTE MARE)
Am observat 2 tipuri de chei pe net
1. CHEIE DINAMOMETRICA 2. CHEIE DE TORSIUNE
Vreau sa stiu daca sunt acelasi tip de cheie sau 2 chei cu mecanisme diferite.
In targ am vazut doar cea dinamometrica (ei ii ziceau din click-uri sau cu clicket).
Am impresia ca pt. pinion am nevoie de cea de torsiune, dar vreau sa fiu sigur inainte sa cumpar.
La cea dinamometrica cred ca apesi cu aceeasi forta ca si la o cheie normala, dar are o miscare inapoi ca sa se duca in pozitia initiala (deci tot ai nevoie de forta forte mare ca sa scoti pinionul).
La cea de torsiune mi s-a parut (din ce-mi amintesc) ca are o rata de rotire diferita intre 2 sau mai multe roti dintate, ca sa reduca forta aplicata de mine, dar si un sistem de blocare al conului care intra pese piesa ca sa ramana in loc, si eu doar sa o duc inapoi, dar sa mearga in ambele directii tot din click-uri.
Multumesc!
PS: Inchid pc-ul ca sa-l curat. Daca cineva raspunde o sa revin in cateva ore.
|
|
pus acum 9 ani |
|
inforex
MEMBRU VIP
Inregistrat: acum 9 ani
|
|
Spui : "Am o cheie neagra care intra pe pinion si am sa misc tot pinionul cu o cheie reglabila." Poti sa fii mai explicit! In ceea ce priveste cele 2 tipuri de chei de care amintesti, ambele se bazeaza pe acelesi principiu: Forta de strangere a unui surub se poate face doar pana la o anumita valoare prestabilita(kgf). Una are un clichet care se deblocheaz cand forta de strangere depaseste o valoare prestabilita, iar cea de torsiune are un arc care se torsioneaza pana ce ajunge la valoareaprestabilta dupa care de deblocheaza(adica surubul nu mai poate fi stransa mai mult). Aceste chei se folosesc la liniile de montaj rapid unde "bunul simt de mecanic" poate fi alterat de obosela, iar forta de strangere a unui surub este critica(adica poate produce accident) Din punctul meu de vedere forta de strangere a unui surub este, dupa cum am spus mai sus "simt de mecanic" (adica stangi un surub pana cat iti spune simtul tau ca e suficient) In ceea ce priveste pinionul care vrei sa-l scoti, - daca este cumva ruginit ar fi bine intai sa-l lasi intr-un diluant(de pilda benzina amestecat cu putin ulei- ca benzina folosita la motoarele de masina in in 2 timpi) dupa care daca ai cheia potrivita poti folosi un tub metalic pe post de prelungitor al bratului cheii, pentru a mari forta(bratul de forta) a cheii mecanice pe care o ai, ca sa poti sa-l desfacii usor pinionul.
|
|
pus acum 9 ani |
|
alex390
Membru Junior
Inregistrat: acum 14 ani
|
|
Multumesc pt. raspuns.
Cheia neagra e asemanatoare cu cea pe care o tine in palma tioul de la pagina asta:
Scuze ca are 3 de 6 pagina. N-am numerotat-o eu.
Peste cheia aia pun eu cheia reglabila.
PS: Cand am incercat sa misc pinionul cu cheia reglabila nu am putut sa-l misc decat un pic. Ulterior am aflat ca trasesen in sens invers. Trebuia sa trag in sensul in care pinionul se misca foarte repede (cel putin asa am inteles ca trebuie la pinion SAIGUAN, posibil sa fie altfel la SHIMANO).
Mi-au mai spus ca fara sa bag roata in menghina (cu tot cu cheia neagra mica) nu merge, pt. ca iti trebuie o forta foarte mare pt. a desprinde pinionul de filet. Cica in momentul in care dai la pedala, pinionul se strange foarte tare de roata.
DAR, am vazut la un baiat dintr-un service ca nu a folosit nici o menghina ci doar o cheie speciala ca sa scoata pinionul. Cred ca a folosit o cheie cu torsiune si cred ca exista o reductie care sa transforme o cheie dinamometrica intr-una de torsiune.
Lasa ca prind eu un mecanic si-l torturez pana-mi spune TOT.
Modificat de alex390 (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
alex390
Membru Junior
Inregistrat: acum 14 ani
|
|
Cred ca am gasit !
Multiplicator de torsiune sau de cuplu.
Torque multiplier
S-ar putea sa existe o varianta care se monteaza peste cheia dinamometrica ca sa amplifice forta cu care desurubez.
Exista posibilitatea ca baiatul acela sa fii folosit o cheie asemanatoare cu asta:
Multiplicator forta Intrare 3/4" - Iesire 1/1" Raport multiplicare 1:4 Cuplu maxim iesire 2500 Nm
Iar o cheie dinamometrica de acolo avea mai putin
Cheie Dinamometrica 3/4"Domeniu de lucru 140-700 Nm
Modificat de alex390 (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
locust
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
|
|
. Te complici enorm. Din ce am citit, īți trebuie o cheie cu lanț, cu care blochezi pinioanele, o cheie cu caneluri care intră pe butucul pinioanelor și o cheie fixă cu care acționezi pe cea cu caneluri.
_______________________________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
|
pus acum 9 ani |
|
alex390
Membru Junior
Inregistrat: acum 14 ani
|
|
Nu cred ca ma complic pt. ca sistemul din pozele alea este pt. shimano.
Cheia cu caneluri cred ca e aia mica si neagra si peste ea vine o reductie de 24 (cred ca mm), iar peste reductie trebuie un multiplicator de moment (cuplu, forta)
Video de pe youtube
How to loosen a stuck bolt by using a torque multiplier - DE LA USER: spelunkerd
Spre finalul video arata cum se face (asa cred ca mi-a scos pinionul fara menghina)
Il puteti trage(pt. cei care vor) cu :
daca nu merge ant video downloader, un-plug sau greaseMonkey (pt. Mozzila)
Si stiu, imi mai lipseste o reductie care sa faca legatura dintre cheia de forta si reductia de 24.
Si sa presupunem ca exista o cheie pana in 40 de ron. Aia din video arata de 300 de ron
|
|
pus acum 9 ani |
|
inforex
MEMBRU VIP
Inregistrat: acum 9 ani
|
|
Si eu am o bicicleta de curse(model mai vechi) la care a trebuit sa schimb pinionul de pe roata. Dar nu am avut acel dispozitiv cu lant(idicat de @locust),dar l-am improvizat. Am folosit o teava de care am legat un lant mai vechi. Am infasurat lantul pe unul din pinoane, iar capatul tevii l-am sprijinit de un dinte al pinionului(asta pentru a "tine contra" - cum spun mecanicii) @alex30 Nu prea inteleg de ce te cramponezi de acel multiplicator de torsiune(este in fond un sistem de multiplicare clasic cu roti dintate) care ca atare costa ceva bani. Foloseste o cheie fixa de marime potrivita si mareste-i bratul de forta cu ajutorul unei tevi sau a unei bare metalice atasat la cheia fixa(asa cum a fost aratat ca exemplu de multiplicare a fortei pentru desfacerea unui surub de la roata unei masini, din primul tau videoclip).
Modificat de inforex (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
alex390
Membru Junior
Inregistrat: acum 14 ani
|
|
Multumesc pt. rasdpuns.
Ma cramponez pe multiplicator pt. ca dupa ce am incercat sa scot pinioanele prin metoda clasica cu cheie, m-a durut mana dreapta timp de 4 zile si la o miscare mai scurta a mainii aveam o durere care o lua dinspre umar spre gat.
Ok, de exemplu in liceu faceam 40 (nu pe zi) de flotari. Acum am trecut de la 7 flotari pe zi la 10 pe zi (in general incerc 7 normale + 7 in degete) si dupa flotari m-am apucat sa sscot pinioanele.
ATENTIE: Nu incercati si voi flotari in degete.
De ce?
Acum un an am observat ca la baza unui deget de la mana ca aveam un punct tare, o umflatura, o parte foarte tare la atingere.
M-am lasat de flotari in degete + flotari normale cateva luni si acuma nu mai am umflatura. Putea sa fie ori un nerv sau o VENA UMFLATA. Am reinceput in 2015 cu 3 normale + 3 in degete. (Momentan nu am nimic)
Modificat de alex390 (acum 9 ani)
|
|
pus acum 9 ani |
|
locust
Moderator
Inregistrat: acum 16 ani
|
|
Ok.
Modificat de locust (acum 9 ani)
_______________________________________ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
|
pus acum 9 ani |
|