|
Din partea unui anonim: Dar cu scrierea contemporana,jpg coperta si doc formatat.
1. Emil Cioran - Amurgul gândurilor-Humanitas (2008) + pdf scan @nosugar ed. 2008 +
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta =
Emil Cioran a început prin a fi un gânditor torturat de sentimente şi senzaţii violente. Preocupat de problema morţii şi a suferinţei, este atras de ideea sinuciderii ca idee care ajută supravieţuirii. Tema alienării omului, temă existenţialistă prin excelenţă, prezentă la Jean-Paul Sartre sau Albert Camus, este formulată astfel, în 1932, de tânărul Cioran: "Să fie oare pentru noi existenţa un exil şi neantul o patrie?". Câteva teme mari străbat opera lui Emil Cioran: contingenţa fiinţei umane, păcatul originar, sensul tragic al istoriei, sfârşitul civilizaţiei, ameninţarea Răului, refuzul consolidării prin credinţă, obsesia absolutului, viaţa ca expresie a exilului metafizic al omului etc. Cioran a fost un gânditor pasionat de istorie, pe care o cunoştea bine din vastele sale lecturi şi mai ales din autorii şi memorialiştii perioadelor de decadenţă, de unde reflecţiile marcat gnostice şi antimoderniste, oarecum în linia spengleriană, asupra destinului omului şi civilizaţiei. Atâta vreme cât a păstrat legătura cu originile şi nu s-a înstrăinat de sine, omul a rezistat. Astăzi, el este pe cale să se distrugă prin obiectivare de sine, producţie şi reproducţie irepresibilă, exces de autoanaliză, de transparenţă şi prin triumful artificialului. Ironia destinului a vrut ca Emil Cioran să devină celebru tocmai în limba franceză, ale cărei constrângeri le repudiase în tinereţe. ======================== 2. Emil Cioran - Cartea amagirilor-Humanitas (1991) [v 1.0]
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si djvu=
Tot ce am crezut în mine individuat, izolat într-o singurătate materială, fixat într-o consistenţă fizică şi determinat într-o structură rigidă, pare a se fi rezolvat într-un ritm de o seducătoare fascinaţie şi de o fluiditate insesizabilă. Cum aş putea prin cuvinte să descriu cum cresc melodiile, cum vibrează tot corpul integrat într-o universalitate de vibraţii, evoluînd în sinuozităţi atrăgătoare, cu farmec de irealitate aeriană? Am pierdut în momentele de muzicalizare interioară atracţia înspre materialităţi grele, am pierdut substanţa minerală, acea împietrire care mă lega de o fatalitate cosmică, pentru a mă avînta în spaţiu cu miraje, fără a avea conştiinţa iluziei lor şi cu visuri, fără să mă doară irealitatea lor, şi nimeni nu va înţelege vraja irezistibilă a melodiilor interioare, nimeni nu va simţi exaltarea şi beatitudinea dacă nu se va bucura de această irealitate, dacă mi va iubi visul mai mult decît o evidenţă. ===================== 3. Emil Cioran - Despre neajunsul de a te fi nascut-Humanitas (2003) [v 1.0] + pdf scan @nosugar ed. 2011 +
=arhiva contine doc, pdf, rtf,jpg coperta si djvu=
Îl citesc pentru senzaţia de naufragiu pe care mi-o dă tot ce scrie. La început, îl înţelegi, apoi te învîrţi în cerc, după aceea eşti prins într-o vîltoare searbădă, fără să-ţi fie teamă, şi-ţi spui că ai să te duci la fund, şi realmente te duci. Nu este, totuşi, un înec adevărat - ar fi prea frumos! Urci din nou la suprafaţă, respiri, înţelegi din nou, eşti surprins să vezi că pare să spună ceva şi că înţelegi ce spune, apoi te învîrţi din nou în cerc, şi te duci iarăşi la fund... Toate acestea se vor profunde, şi aşa şi par. Dar de îndată ce-ţi vii în fire, îţi dai seama că nu e decît abscons, şi că distanţa dintre adevărata profunzime şi profunzimea premeditată e la fel de considerabilă ca între o revelaţie şi o marotă . ====================== 4. Emil Cioran - Exercitii de admiratie-Humanitas (2003) [v 1.0] + pdf scan @nosugar ed. 2011+
=arhiva contine doc, pdf, rtf,jpg coperta si djvu=
Printre gînditorii care, ca Nietzsche sau ca Sfîntul Pavel, au avut gustul şi geniul provocării, un loc de seamă îi revine lui Joseph de Maistre. Ridicînd cea mai măruntă problemă la nivel de paradox şi la rang de scandal, mînuind anatema cu un amestec de cruzime şi fervoare, el avea să creeze o operă bogată în enormităţi, un sistem ce nu încetează să ne seducă şi să ne exaspereze. Amploarea şi elocvenţa înverşunărilor sale, pasiunea pusă în slujba unor cauze de nesusţinut, îndîrjirea de a legitima numeroase nedreptăţi, predilecţia pentru fraza asasină fac din el un spirit lipsit de măsură, care, necatadicsind să-şi convingă adversarul, îl zdrobeşte din capul locului prin adjectiv. Convingerile lui par să respire o mare fermitate: ispitit de scepticism, el a ştiut să răspundă prin aroganţa prejudecăţilor sale, prin vehemenţa dogmatică a dispreţului său . ==================== 5. Emil Cioran - Marturisiri si anateme-Humanitas (2003) [v 1.0] + pdf scan @nosugar ed. 2012 +
=arhiva contine doc, pdf, rtf,jpg coperta si djvu=
„Sunt fericit doar când mă gândesc la renunţare şi mă pregătesc pentru ea. Restul e amărăciune şi zbucium. Să renunţi nu-i lucru uşor. Totuşi, ajunge să aspiri la renunţare ca să te simţi deja mai împăcat. Să aspiri la ea? Până şi simplul fapt de-a te gândi la ea îţi dă iluzia că eşti altul, iar această iluzie este o victorie, cea mai măgulitoare, dar şi cea mai amăgitoare." (E.M. Cioran) ======================== 6. Emil Cioran - Schimbarea la fata a Romaniei (2010)
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si Epub=
MENTIUNE: versiunea a fost facuta - atat pdf cat si doc - avand ca singura sursa Epub-ul existent in arhiva ======================== 7. Emil Cioran - Tratat de descompunere-Humanitas (1992) [v 1.0] + pdf scan @nosugar ed. 2011+
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si djvu=
În sine, orice idee este neutră, sau ar trebui să fie; dar omul o însufleţeşte, proiectîndu-şi în ea flacăra şi nebunia; impură, preschimbată în credinţă, ea se inserează în timp, capătă chip de eveniment: are loc astfel trecerea de la logică la epilepsie. Aşa se nasc ideologiile, doctrinele, şi farsele însîngerate. Idolatri din instinct, convertim în absolut obiectele viselor şi intereselor noastre. Istoria nu este decît o defilare de false Absoluturi, o succesiune de temple înălţate unor pretexte, o înjosire a spiritului în faţa Improbabilului. Chiar cînd se îndepărtează de religie, omul îi rămîne aservit; străduindu-se din răsputeri să făurească simulacre de zei, el îi adoptă apoi cu febrilitate: nevoia lui de ficţiune, de mitologie triumfă împotriva evidenţei şi a ridicolului. Puterea sa de a adora este răspunzătoare de toate crimele sale: cel care iubeşte peste măsură un zeu îi constrînge şi pe ceilalţi să-l iubească, şi îi extermină dacă refuză. ========================= 8. Emil Cioran - Indreptar patimas (2010) + pdf scan @nosugar ed. 2008+
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si Epub=
„De-as conduce osti, le-as duce la moarte fara minciuni: fara patrie, fara ideal si fara hotia vreunei rasplate sau a cerului. Le-as spune tot - si-n primul rand ce fara pret e viata si moartea. In mod cinstit nu poti imbarbata decat in numele nefirii; cum exista ceva, sacrificiul, cat de mic, e paguba ireparabila.” (Emil Cioran) ============================= 9. Emil Cioran - Ispita de a exista-Humanitas (2002) + pdf scan @nosugar ed. 2012 +
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si djvu=
Aproape toate revelaţiile noastre le datorăm freneziei, dezechilibrului nostru împins la paroxism. Chiar şi pe Dumnezeu - în măsura în care ne trezeşte curiozitatea - îl desluşim nu înlăuntru-ne, în adîncul fiinţei, ci la limita exterioară a febrei noastre, exact în punctul în care, furia noastră înfruntînd-o pe-a lui, are loc o ciocnire, o întîlnire la fel de pustiitoare şi pentru El, şi pentru noi. Lovit de blestemul inerent făptuirii, pătimaşul nu-şi forţează natura, nu-şi iese din fire decît pentru a reveni la sine cu furie, ca agresor, urmărit de faptele sale ce vin să-l pedepsească pentru a le fi provocat. Nu există operă care să nu se întoarcă împotriva autorului ei: poemul îl va strivi pe poet, sistemul pe filozof, evenimentul pe omul de acţiune. Se nimiceşte cel care, asumîndu-şi vocaţia şi împlinind-o, se agită înlăuntrul istoriei; se mîntuieşte doar cel ce sacrifică har şi talente, pentru ca astfel, eliberat de calitatea de om, să huzurească în fiinţă. Dacă năzuiesc la un destin metafizic, cu nici un preţ nu-mi pot păstra identitatea: orice urmă a ei se cere lichidată; dacă, din contră, mă-ncumet la un rol în spaţiul istoriei, va trebui să-mi încordez resorturile lăuntrice pînă mă frîng împreună cu ele. Ne e fatal, întotdeauna, eul pentru care optăm: să porţi un nume înseamnă să-ţi asumi un mod precis de prăbuşire. ============================ 10. Emil Cioran - Pe culmile disperarii (versiune definitiva) (LINK NOU)
=arhiva contine doc, pdf, djvu si mobi=
=========================== 11. Emil Cioran - Silogismele amaraciunii-Humanitas (1992) + pdf scan @nosugar ed. 200-8 +
=arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta si djvu=
„Am scris o carticică intitulată Silogismele amărăciunii, cuprinde lucruri insolente, am scris-o imediat dupa război, când eram foarte sărac şi foarte cinic. Când a apărut cartea era la puţină vreme după apariţia Tratatului de descompunere, şi prietenii mei mi-au spus: «Te-ai compromis, este insolentă, dar nu e serioasă.“ [...] După douăzeci şi cinci de ani, a apărut în ediţie de buzunar şi acum este cartea mea cea mai citită din Franţa şi Germania. Se poate prevedea destinul unui om, dar nu cel al unei cărţi.“ (Anarhie, disperare, tinereţe, interviu realizat de Lea Vergine în 1984) ================================ 12.Emil Cioran - Lacrimi si sfinti-Humanitas (1991) [v 1.0] + pdf scan @nosugar ed. 2008 +
=arhiva contine doc, pdf, jpg coperta, rtf si djvu=
„Încercat-am sa înţeleg de unde vin lacrimile şi m-am oprit la sfinţi. Să fie ei responsabili de strălucirea lor amară? Cine ar şti? Se pare, însă, că lacrimile sunt urmele lor. Nu prin sfinţi au intrat ele în lume; dar fară ei nu ştiam că plângem din regretul paradisului. Aş vrea să vad o singură lacrimă înghiţită de pământ... Toate apucă, pe căi necunoscute nouă, în sus. Numai durerea precede lacrimile. Sfinţii n-au făcut altceva decât să le reabiliteze.” ================================= 13. Emil Cioran - Istorie si utopie-Humanitas v 1.0 + pdf scan @nosugar ed.2002 +
= arhiva contine doc, pdf, rtf, jpg coperta =
„Profetul meu este Durer. Cu cat meditez la perindarea veacurilor, cu atat ma conving ca unica imagine capabila sa-i dezvaluie sensul este aceea a Calaretilor Apocalipsei. Timpul nu inainteaza decit strivind sub tavalugul lui multimile; cei slabi vor pieri, cei tari asijderea, si chiar acesti calareti, in afara de unul. Pentru el, pentru infricosata lui faima au patimit si au urlat veacurile. Il vad crescand la orizont si aud deja gemetele, chiar strigatele noastre. Iar noaptea ce ne va pogori in oase ne va aduce nu pacea, cum a facut-o pentru Psalmist, ci groaza. “ - Emil Cioran
Produs publicat in 2002 de Humanitas Numar pagini: 144 ================================= 14. Emil Cioran - Eseuri (1988) v 1. 0 [luat djvu de pe romania inedit]
= arhiva contine doc, djvu, pdf, rtf, jpg coperta =
Modificat de cuculean (acum 4 ani)
|
|