Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUM ROMANIA INEDIT

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Cristina02 la Simpatie.ro
Femeie
23 ani
Arges
cauta Barbat
26 - 80 ani
Forum Romania Inedit / Off Topic / Cum se fabrica diverse lucruri ? [6] Moderat de 80Inanna, Crizzu, Neo, cuculean, gabiandreicristian, maharet, maleficus
Autor
Mesaj Pagini: 1
Ra
Pe lista neagra

Inregistrat: acum 19 ani
Tehnologia văzduhurilor


Călătoriile aeriene par să fi făcut lumea mult mai mică, dar avioanele devin tot mai mari. Tehnologia înseamnă că bagajele noastre sunt în mod constant supravegheate, iar avioanele nu trebuie neapărat să aterizeze pentru a-şi face din nou plinul cu combustibil.

Cele mai mari aripi din lume
Pentru a ridica de la pământ cel mai mare avion de pasageri este nevoie de o pereche de aripi serioase. Iar noul Airbus A380 are într-adevăr aripi serioase. Cu o anvergură puţin mai mică de 80 metri, aripile sale sunt atât de mari, încât un om obişnuit ar avea nevoie de un minut întreg ca să le parcurgă, ajungând de la vârful unei aripi la vârful celeilalte. Aripile sunt alcătuite din panouri confecţionate din aliaj de aluminiu, modelate în forma respectivă în cuptoare mari, în vid, înainte de a fi ataşate de un cadru cu lonjeroane şi traverse. Fiecare aripă conţine, în final, 32.000 de părţi, unite de 750.000 bolţuri şi nituri şi având peste 35 km de cabluri interne.

Gestionarea bagajelor
ÃŽn fiecare zi, sute de aeroporturi din întreaga lume primesc mii de pasageri - cu bagajele lor cu tot. Numai aeroportul Heathrow procesează un sfert de milion de bagaje în fiecare zi. Pentru a se asigura că milioane de valize, genţi şi truse de golf călătoresc în acelaşi avion cu posesorii lor, cei care le gestionează se confruntă cu provocări uriaşe. Fiecare bagaj primeşte un cod special la îmbarcare, apoi călătoreşte pe mai multe benzi automate şi cu cărucioare fără personal uman, care transportă bagajele în diverse zone ale aeroportului, spre punctul de decolare respectiv. Bagajul este în permanenţă monitorizat de senzori care au grijă ca acesta să parcurgă itinerariul corect.

Alimentarea cu combustibil în aer
Avioanele militare de luptă sunt maşinării foarte "însetate" şi au doar un singur rezervor plin cu combustibil. Pentru a se menţine în aer, de multe ori trebuie realimentate cu combustibil - chiar în zbor. Avionul de vânătoare se aşează în spatele unui avion-rezervor, care desfăşoară un furtun lung, prevăzut la capăt cu un fel de coş cu un "cioc" special. Pilotul avionului mai mic îşi manevrează apoi aparatul astfel încât o mică sondă să poată fi inserată în cioc, pentru a se putea face transferul de combustibil. Avionul-rezervor poate alimenta două sau chiar trei avioane mai mici în acelaşi timp, în ritmul de peste 2.000 de litri pe minut.


pus acum 18 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la