synteticboy
Membru VIP
Din: Sonic Empire
Inregistrat: acum 19 ani
|
|
Brandul global numarul 1 Google este un joc de cuvinte provenit de la cuvântul 'googol', nume ce a fost dat de Milton Sirotta, nepotul matematicianului american Edward Kasner, pentru numarul reprezentat de 1 urmat de 100 de zerouri. Google foloseste acest termen pentru a reflecta misiunea companiei de organizare a imensei cantitati de informatii disponibila pe web si în întreaga lume. Practic, Google este destinatia numarul unu pentru cineva care doreste sa gaseasca ceva pe internet. În prezent, efectueaza peste 200 milioane de cautari pe zi, având indexate aproape trei miliarde de pagini internet. Pentru a doua oara consecutiv, Google a câstigat titlul de brandul global al anului, pe baza unui sondaj facut de Interbrand. În clasament, Google detroneaza companii cu vechime precum Coca Cola, Sony sau Nike. Clasamentul arata astfel: Google, Apple, Mini, Coca-Cola, Samsung, Ikea, Nokia, Nike, Sony si Starbucks. Începutul Istoria Google începe în 1995, când Larry Page si Serghei Brin se întâlnesc si demareaza un proiect de cercetare. Amândoi erau doctoranzi la Stanford si împreuna încep sa creeze tehnologia care sta în spatele Google. Aveau 23 si respectiv 24 de ani. În 1996 apare BlackRub, precursorul Google. Camera de camin a lui Larry devine data center-ul Google, în vreme ce camera lui Serghei adapostea birourile. Pe 7 septembrie 1998, compania este înregistrata, având un capital social de 5 milioane de dolari, strânsi de la rude, prieteni, dar si de la investitori privati. Bineînteles ca nici Google nu avea cum sa evite "pasul" clasic al companiilor IT: primul birou "oficial" al companiei este în garajul unui prieten din Palo Alto, compania având 4 angajati. Destul de repede, compania ajunge sa raspunda la aproape 10,000 de solicitari de cautare pe zi, fiind deja inclusa de PC Magazine în topul primelor 100 de motoare de cautare. În 1999 compania se muta, având deja 8 angajati si raspunzând unui numar de 500,000 de cautari pe zi. Google primeste o infuzie de capital de 25,000,000 dolari. Deja în luna august a aceluiasi an, compania se vede nevoita sa se mute înca o data, deoarece ajunsese la 39 de angajati si realiza 3 milioane de cautari pe zi. Google semneaza parteneriate globale cu portaluri sau furnizori de continut, cum este, de exemplu, portalul virgilio.it, cel mai mare din Italia. Printre partenerii Google se numara Red Hat, care furnizeaza acum suportul software pentru parcul de 10,000 de servere care contribuie la functionarea companiei. Finele anului aduce o serie de distinctii, printre care premiul pentru excelenta tehnica al PC Magazine, si este în top 10 realizat de diverse reviste de specialitate si nu numai. Compania 2000 este anul consolidarii. Printre altele, Google semneaza un acord cu Yahoo, unul dintre rivalii sai, pentru a oferi cautari în completarea directorului Yahoo. Acest lucru marcheaza instalarea Google pe prima pozitie în preferinta tuturor celor care cauta ceva pe internet. În prezent, Google ofera cautari în peste 75 de limbi ale globului si are aproape 40 de site-uri locale. Recent, Google a lansat si versiunea româneasca a site-ului sau international. De-acum, utilizatorii din România care tasteaza în browserul lor sunt automat redirectionati catre pagina româneasca. Google se bazeaza pe doua surse principale de venit: serviciile de cautare si publicitate. Publicitatea pe Google se realizeaza prin AdWords, un serviciu care promoveaza o pagina în functie de termenii de cautare. În acest mod, publicitatea prin Google este mai eficienta decât cea traditionala. De asemenea, serviciile de cautare pentru corporatii sunt o buna sursa de venit. Astfel, compania are 130 de clienti corporatii în 30 de tari. Pe lânga site-ul propriu (ori, mai bine zis, site-urile), Google ofera cautari pentru alte mii de site-uri si o serie de unelte de cautare, dintre care cea mai populara este Google toolbar, care se instaleaza în browser si permite cautarea mult mai rapida a termenilor. Despre tehnologia Google Tehnologia inovatoare de cautare a Google si designul elegant al interfetei separa Google de alte motoare de cautare de prima generatie. În loc sa foloseasca numai tehnologia de cautare cu ajutorul cuvintelor cheie sau a tag-urilor meta, Google se bazeaza pe tehnologia patentata PageRank™, ce asigura faptul ca cele mai importante rezultate sunt întotdeauna afisate primele. PageRank masoara obiectiv importanta paginilor si este calculat cu o formula de mai mult de 500 de milioane de variabile si mai mult de 2 miliarde de termeni. PageRank foloseste structura vasta de legaturi web ca o unealta organizationala. În esenta, Google interpreteaza o legatura de la Pagina A la Pagina B ca un "vot" din partea Paginii A pentru Pagina B. Google evalueaza importanta unei pagini dupa voturile pe care le primeste. Google analizeaza, de asemenea, pagina ce distribuie voturile. Metodele complexe, automatizate ale Google contin, în prealabil, interactiune din partea oamenilor. Spre deosebire de alte motoare de cautare, Google este structurat în asa fel încât nimeni nu poate cumpara o pozitie mai înalta în rezultate sau nu altereaza aceste rezultate. O cautare cu Google este o metoda cinstita si obiectiva pentru a gasi usor site-uri web de înalta calitate. Însa Google nu cauta numai site-uri, ci si fotografii, stiri, definitii, fisiere de anumite tipuri - pdf (portable document format), Microsoft Word, Corel Word Perfect, Lotus 1-2-3 etc. Google gaseste site-urile care fac referire la un anumit site sau care au link-uri catre acesta. Din acest punct de vedere, optiunile sunt mult mai vaste decât la alte motoare de cautare. Din punct de vedere al infrastructurii, Google însumeaza o retea de aproximativ 10,000 de servere, care functioneaza pe tehnologie Linux, Red Hat. Paginile sunt indexate de o armata de "robotei" care viziteaza paginile periodic, o copie a acestora fiind stocata pe serverele Google. Viitorul suna bine? În decursul acestui an Google urmeaza a fi listata la bursa. Valoarea companiei este estimata la circa 12 miliarde dolari. Se pare însa ca banii risca sa creeze probleme utilizatorilor. Piata motoarelor de cautare da semne de agitatie. Yahoo va renunta la Google în favoarea propriului motor de cautare, iar Microsoft nu sta nici el cu mâinile în sân. În plus, se pare ca modificarea de algoritm din toamna a nemultumit foarte tare pe utilizatori, crescând numarul site-urilor irelevante. Mai mult chiar, site-uri care dupa vechiul algoritm ocupau pozitii fruntase s-au trezit acum în coada clasamentelor. Astfel ca multi sunt nevoiti sa plateasca pentru o repozitionare care sa le permita un nivel similar al vânzarilor. Ceea ce evident este pe placul celor de la Google, însa nu si utilizatorilor sai, care de multe ori primesc drept rezultat al cautarii linkuri catre alte directoare, iar relevanta paginilor a scazut. Ceea ce nu este bine deoarece reducerea numarului de cautari va afecta, pe termen lung, încasarile companiei. Asa ca nu este exclus ca Google sa revina în curând la vechiul algoritm
_______________________________________
|
|