Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
Lista Forumurilor Pe Tematici
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login

POZE FORUM ROMANIA INEDIT

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
SweetMonique la Simpatie.ro
Femeie
19 ani
Galati
cauta Barbat
28 - 52 ani
Forum Romania Inedit / Off Topic / Cauciucuri de iarna pentru autoturism Moderat de 80Inanna, Crizzu, Neo, cuculean, gabiandreicristian, maharet, maleficus
Autor
Mesaj Pagini: 1
brutus vmd
Rock & Ride

Inregistrat: acum 19 ani
ce firma de cauciucuri recomandati,adica care este cea mai buna?as vrea sa mi  echipez masina pentru iarna ,deci vreau sa mi cumpar ori de iarna ,ori all season .Eu am in momentul de fata Continental obisnuite  155/65/R13 73 T,toate 4 ,inclusiv rezerva.

_______________________________________


=======================================================

=======================================================

pus acum 14 ani
   
roin
Moderator

Din: tr-o bucata!
Inregistrat: acum 17 ani
Azi am vazut-o si am auzit-o cu urechile mele  pe "ministra" transporturilor cand a spus ca  se amana pt. la anu` aceasta hotarare. La anu`, 11. 11.2011. De ce musai data asta,  nu mai stiu... 
Eu chiar ma intrebam ce inseamna "la anu`"  ,  adica 1 ian. 2011 sau iarna cealalta? Dar m-a lamurit in momentul in care a zis 11.11.2011.

Daca voi gasi ceva prin legislatie, am sa va annunt.


_______________________________________
Ceea ce nu te doboara, te face mai puternic!

pus acum 14 ani
   
brutus vmd
Rock & Ride

Inregistrat: acum 19 ani
Si eu am vazut azi la tv chestia asta , dar sincer ,nu pentru ca vor sa bage astia prostia asta de lege voiam sa mi pun cauciucuri de iarna

_______________________________________


=======================================================

=======================================================

pus acum 14 ani
   
Jirikimika
Membru Senior

Din: Călărași
Inregistrat: acum 15 ani
Eu ieri mi-am bagat KORMORAN, toate 4 . Nu stiu daca sunt bune sau nu... iar de vara am MICHELIN .

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
3xtasy
MEMBRU DE BAZA

Din: Tecuci GL/Pietrosani TR
Inregistrat: acum 15 ani
Brutus, sincer, din ce am citit, cauciucurile all season nu isi au rostul la noi in tara.


4tuning a scris:

Tot mai multa lume spune ca anvelopele de tip All-Season sunt o prostie si reprezinta doar un produs de marketing. Practic, este imposibil ca un cauciuc sa aiba trasaturile unei anvelope de vara, in acelasi timp cu cele ale unei anvelope de iarna. Difera foarte mult materialele, gradul de uzura si profilul. Cu toate astea, cauciucurile mixte se vand si au clienti. Iata ce nu stiai despre anvelopele de tip all-season.
Din capul locului, trebuie stiut ca toate anvelopele de tip all-season NU sunt destinate mersului pe zapada. Spre deosebire de niste anvelope de iarna, care se comporta bine pe gheata si pe zapada, cele pentru orice sezon sunt destinate mersului pe asfalt uscat sau ud, indiferent de temperatura.



Anvelopa AS (all-season) imprumuta de la cauciucul de vara rezistenta la uzura, zgomotul redus in mers, confortul, aderenta pe uscat si pe ud. Iar de la anvelopa de iarna imprumuta numai materialul ceva mai moale.



O anvelopa mixta este de fapt un compromis in ceea ce priveste materialul si profilul. Este un cauciuc mai moale ca cel de vara, dar mai tare ca cel de iarna. Iar profilul este ceva mai pronuntat ca la un cauciuc de vara, dar mult mai putin proeminent ca la o anvelopa de iarna. Profilul mai pronuntat decat la anvelopele de vara este cauzat de faptul ca trebuie sa reziste in timp, fiind mai moale, nicidecum de mersul pe zapada!



Deci anvelopele all-season sunt pentru acele tari sau zone geografice in care temperatura scade, dar nu este zapada. Materialul mai moale al anvelopei AS face masina sa franeze bine si sa aiba aderenta chiar daca sunt aproape 0 grade, pe uscat sau umed, la fel ca o anvelopa de iarna. Insa daca te confrunti cu zapada, acestea se vor comporta ca o anvelopa de vara, adica... aderenta si franare foarte proasta.



Asadar, daca doriti sa evitati problemele din aceasta iarna, dotati-va masina cu anvelope dedicate exclusiv sezonului rece. Multa lume are impresia ca face economie si o afacere buna, daca isi doteaza masina cu anvelope pentru orice sezon. Insa Romania nu este o tara in care iarna vine fara zapada, si nici strazile nu sunt cele mai curatate de catre autoritati. Asadar, la noi in tara anvelopele all-season nu-si au rostul. Proasta informare a clientilor si preturile aparent bune, au facut ca la noi in tara aceste anvelope sa aiba succes. Insa este momentul ca lumea sa se destepte si sa isi doteze masina cu ceea ce trebuie. In plus, legislatia care urmeaza sa fie pusa in vigoare, va face referire la acele anvelope care au simbolul fulgului de zapada, ca mijloc de referinta pentru politia care va face controale. Iar anvelopele all-season nu au acest simbol.


Modificat de 3xtasy (acum 14 ani)


_______________________________________
Si cu toate ca mi-ati facut sufletul sloi,Caut puterea sa ma rog la Domnul pentru voi!

pus acum 14 ani
   
Aerts
MEMBRU VIP

Inregistrat: acum 16 ani
Dunlop! punct 

Serios acum, cred ca toti producatorii sunt OK, ca pana la urma orice cauciuc de iarna ajuta mult, avand alte proprietati fata de celalalte. Depinde doar de pretentiile si bugetul fiecarui cumparator.


_______________________________________
Oricat de jos s-ar duce dolarul, apleaca-te si ia-l!

pus acum 14 ani
   
alabala_portocala
MEMBRU VIP

Din: Livada de Portocali
Inregistrat: acum 16 ani
Stati linistitu iarna asta...Legea se va aplica de la 1 noiembrie 2011.
Deocamdata, nici  n-a fost votata, a fost discutata cu Asociatia Transpoetatorilor si s-a cazut de comun acord sa se aplice de la 1 noiembrie 2011.



_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Aerts
MEMBRU VIP

Inregistrat: acum 16 ani
Nu ganditi asa, mai ales daca locuiti in zone unde poate sa ninga mult sau temperaturile sa fie negative pe o perioada mai lunga din iarna.
Eu iarna trecuta am redus timpul in care ajungeam la lucru de la 45 de minute la 15-20 (fac naveta la 25 km de casa) - asta pe langa siguranta care ti-o ofera un cauciuc de iarna.


_______________________________________
Oricat de jos s-ar duce dolarul, apleaca-te si ia-l!

pus acum 14 ani
   
alabala_portocala
MEMBRU VIP

Din: Livada de Portocali
Inregistrat: acum 16 ani
Iarna faceai 25Km in 15min?  sa nu-mi zici ca era si zapada sau chiar polei...

_______________________________________


pus acum 14 ani
   
Aerts
MEMBRU VIP

Inregistrat: acum 16 ani
N-am zis ca pe polei sau zapada, doar pe asfalt curat dar cu temperaturi negative, care iti fac cauciucurile de vara plastic.

_______________________________________
Oricat de jos s-ar duce dolarul, apleaca-te si ia-l!

pus acum 14 ani
   
Bogdan u Gabriel
MEMBRU VIP

Din: GPS error ...
Inregistrat: acum 16 ani
O să fim mai tari ca Finlanda cu legea lu pește 

Belgia, Olanda si Luxemburg - nu exista o obligativitate cu privire la pneurile de iarna, iar crampoanele (spikes) sunt interzise.

Danemarca - danezii nu cunosc vreo obligativitate cu privire la pneurile de iarna insa procentul de echipare cu aceste pneuri este unul ridicat. Crampoanele (spikes) sunt admise dar nu au vreo relevanta in traficul rutier.

Estonia - exista obligativitate cu privire la pneurile de iarna din 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie. In functie de situatia meteorologica se poate scurta sau prelungi durata de obligativitate pentru pneurile de iarna. Crampoanele (spikes) nu sunt admise.

Finlanda - exista in mod nelimitat obligatia de a avea pneuri de iarna de la data de 1 decembrie si pana la sfarsitul lunii februarie, obligatie care include incepand cu anul 1999 si vehiculele din strainatate.

Franta - nu exista o obligatie privitoare la folosirea pneurilor de iarna, insa aceasta poate fi dispusa pe drumuri de munte prin indicatoare corespunzatoare. Lanturile de zapada pot fi obligatorii pe anumite segmente de drum. Autoturismele pot sa fie echipate si cu pneuri cu crampoane (spikes) (de la inceputul lunii noiembrie pana la sfarsitul lunii martie, cu limitari 90 km/h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Cu o tablita amplasata pe vehicul trebuie sa se faca referire la echiparea cu crampoane (spikes). In Alpii francezi se impune circulatia cu pneuri de iarna.

Italia - nu exista nici o obligatie de a folosi pneuri de iarna, cu toate ca acestea pot fi solicitate pentru anumite segmente de drum. In Italia nu exista norme speciale privitoare la folosirea lanturilor de zapada. Cine vrea sa circule cu crampoane (spikes), trebuie sa respecte limitarile de viteza (90 km /h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Nu se va pleca in concediul de iarna in Italia fara pneuri de iarna.

Letonia - sunt obligatorii pneurile de iarna de la 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie .

Lituania - exista obligatia privitoare la pneurile de iarna – din 1 noiembrie pana in 1 aprilie.

Norvegia - pentru vehiculele straine nu se prevede in mod obligatoriu in Norvegia existenta pneurilor de iarna, cu toate ca ele sunt recomandate in mod imperios. In general toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze vehiculele cu pneuri potrivite cu conditiile meteorologice si – daca este necesar – sa existe si lanturi de zapada. In consecinta, fara pneuri de iarna nu se poate circula in Norvegia.

Austria - nu exista o obligatie generala privitoare la pneurile de iarna, insa ea poate fi dispusa prin indicatoare rutiere. Pe distantele marcate ca atare se interzice circulatia vehiculelor fara echipament de iarna si acesta include si lanturi de zapada. Adancimea necesara a profilurilor este de patru milimetri, ce este sub aceasta valoare este considerat a fi pneu de vara. Crampoanele (spikes) sunt admise la vehicule de pana la 3,5 t, fiind aplicate limitari de viteza in acest sens.

Polonia - cine pleaca pe timpul iernii in Polonia, poate sa o faca si fara pneuri de iarna. Insa in provincie aproape ca nu exista servicii de intretinere a drumurilor si astfel exista riscuri mari asumate atunci cand se circula fara pneuri de iarna.

Suedia - nu sunt obligatorii pneurile de iarna pentru vehiculele din strainatate pe durata anotimpului rece insa obligativitatea se aplica pentru cele din tara. Sa circuli in tara elanilor fara pneuri de iarna nu este ceva recomandabil pentru ca pe multe sosele nu se presara substante antiderapante.

Elvetia - nu exista o obligatie cu privire la pneurile de iarna, insa folosirea acestora este recomandabila pentru ca in cazul unui accident care poate sa fie dovedit a se fi generat prin pneuri de vara, se aplica o impartire a raspunderii. Asigurarea Casco integrala din Elvetia nu intra in vigoare in aceste situatii. Lanturile de zapada si crampoanele (spikes) sunt optionale, insa pot fi prevazute si prin indicatoare rutiere (chiar si la vehiculele cu tractiune integrala). Cele mai multe autostrazi din Elvetia au interdictie de acces cu crampoane (spikes). Circulatia cu crampoane (spikes) este limitata in afara localitatilor la viteza de 80 km /h si in localitate la viteza de 50 km/h. Pneurile de iarna sunt in Elvetia de bon-ton.

Slovenia - exista obligatia de echipare pentru anotimpul rece din 15 noiembrie pana in 15 martie din anul urmator. Acest lucru inseamna fie pneuri de iarna fie pneuri radiale cu o adancime minima a profilului de patru milimetri; cu toate acestea conform legilor din Slovenia este suficient sa existe doua pneuri de iarna per vehicul. Expertii insa recomanda echiparea tuturor rotilor cu pneuri de iarna.

Cehia - nu se cunoaste o obligatie de a avea pneuri de iarna.


_______________________________________
 
 
 
                                           

pus acum 14 ani
   
gabiandreicristian
Moderator

Din: loc in loc
Inregistrat: acum 18 ani

brutus vmd a scris:

...as vrea sa mi  echipez masina pentru iarna....


Vad ca ati dat-o cu legea

Omul,chiar vrea sa-si echipeze masina cu cauciucuri de iarna si vrea un sfat!

Daca vrei un raport bun pret/calitate,iti recomand Debica. 


_______________________________________
E plin cimitirul, cu oameni de neinlocuit!

pus acum 14 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la