Forum Romania Inedit
Romania Inedit - Resursa ta de Fun
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Forum Romania Inedit | Reguli | Inregistrare | Login
POZE FORUM ROMANIA INEDIT
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: miKyg_sim pe Simpatie.ro
| Femeie 25 ani Bucuresti cauta Barbat 26 - 50 ani |
|
synteticboy
Membru VIP
Din: Sonic Empire
Inregistrat: acum 19 ani
|
|
Isao Tomita (n. 22 aprilie 1932) este unul din adevăraţii părinţi ai muzicii electronice şi unul din cei mai creativi compozitori din generaţia anilor '70. Deşi Tomita s-a remarcat prin reproduceri electronice a muzicii culte (Stravinski, Prokofiev, Musorgski, Debussy, Ravel, Rahmaninov, Bach, Dinicu şi mulţi alţii), stilul său este absolutamente unic şi este imposibil de imitat chiar şi cu ajutorul tehnologiei digitale de astăzi.
Īncepānd cu 1973, şi realizarea faimosului album Snowflakes are Dancing, bazat pe reproduceri ale lucrărilor lui Claude Debussy, Tomita a continuat pe parcursul anilor '70 să creeze capodopere clasice īn miniatură, utilizānd un uriaş arsenal de sunete electronice, neegalat pānă astăzi de nici un alt artist ce utilizează sintetizarea sunetelor. Lucrările de referinţă īn această perioadă sunt Firebird (1975) pe lucrari de Stravinski, Musorgski şi Debussy, Pictures at an exhibition (1976) bazat pe suita orchestrală cu acelaşi nume a lui Modest Musorgski(apoi Maurice Ravel), Planets (1977), bazat pe suita orchestrala a lui Gustav Holst, apoi Bermuda Triangle (1978) şi Kosmos (1979) conţinānd reproduceri ale unor diverşi compozitori clasici şi moderni; Daphnis e Chloe (1980), un album realizat pe motivele muzicii lui Maurice Ravel. Un ultim album clasic este Dawn Chorus (1984) ce include versiuni clasice de estradă ce aparţin lui Bach, Pachelbel, Albinoni, dar şi capodopere mai puţin cunoscute ale lui Rahmaninov sau Villa-Lobos.
Tomita a realizat nu numai versiuni electronice a multor piese dificile din repertoriul clasic, dar şi lucrări proprii. Primul exemplu de luat īn considerare pentru anii '80 este albumul Grand Canyon (1982). Este albumul care semnalează trecerea autorului de la tehnologia analogică la cea digitală. Deasemenea Tomita e din ce īn ce mai puţin interesat īn reproduceri de piese clasice şi trece la compunerea de piese proprii care se distanţează prin sound din ce īn ce mai mult de stilul unic său din anii '70.
Īncepand cu anii '90, Tomita devine din ce īn ce mai minimalist, renunţānd īn ultima instanţă la sintetizatoare pentru a-şi crea muzica. Unul din albumele sale recente utilizează doar hakuhachi (flautul japonez) şi kodo (lăuta japoneză. Mai recentele sale albume nu au fost niciodată distribuite sub editii europene sau americane, ci doar japoneze şi din această cauză noile sale realizari, fie ele acustice ori electronice, sunt o mare şi scumpv raritate.
_______________________________________
|
|
pus acum 17 ani |
|